וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי קבע שהצדק באירן עיוור?

טלי גולדשטין

15.12.2008 / 15:50

בהתאם לחוק האיסלמי, הדוגל ב"עין תחת עין", החליט ביהמ"ש בטהרן לגזור על אדם שהשליך חומצה לעיניה של אישה, עונש דומה

אישה אירנית, שהתעוורה לאחר שמאהבה הדחוי השליך חומצה בפניה, שכנעה את בית המשפט המחוזי בטהרן לגזור על התוקף גזר דין זהה לגורלה, זאת במסגרת החוק האיסלמי הדוגל ב"עין תחת עין". אמנה בהרמי סירבה לקבל פיצוי כסף והתעקשה במקום כי יגזרו על התוקף שלה עונש של עיוורון בעזרת חומצה "כדי שאנשים כמוהו יבינו שאין להם את הזכות להשליך חומצה בפני נשים".

התוקף, גבר בן 27 בשם מג'יד, הודה כי השליך את החומצה בפניה של בהרמי בנובמבר 2004, גרם לעיוורונה ולצלקות בפניה. לדבריו, הוא אהב אותה וניסה לגרום לה לאהוב אותו בחזרה. בפני מג'יד יש שבוע להגיש ערעור על העונש.

על פי הרופאים, למרות ניתוחים רבים וטיפול רפואי מיוחד בספרד עליו שילם מוחמד חתאמי, נשיא אירן באותו זמן, אין סיכוי להשיב את מאור עיניה של בהרמי. מג'יד אמר בבית המשפט כי הוא עדיין להתחתן עם בהרמי, אך היא סירבה בכל תוקף.

בהרמי סיפרה לבית המשפט כי אמו של מג'יד ניסתה פעמים רבות לארגן חתונה בין השניים לאחר שנפגשו באוניברסיטה. בהרמי דחתה את ההצעה, אך מג'יד סירב להשלים עם הדחייה והחל לעקוב אחריה. בהרמי ביקשה ממג'יד שיעזוב אותה לנפשה ודיווחה עליו למשטרה, אך זו סירבה לפעול עד שלא בוצע פשע ממשי.

יומיים לאחר מכן, בשני בנובמבר, 2004 בהרמי הלכה לה לתומה כשמג'יד התקרב אליה מאחור וושפך חומצה לתוך עיניה. "הכל קרה בתוך שניה", סיפרה. "באותו רגע ידעתי מה קרה כי דבר דומה קרה לשתי אחיותיי", הוסיפה.

בית המשפט האירני פסק פה אחד כי יש לעוור את מג'יד עם חומצה ולאלץ אותו לשלם פיצוי כספי לבהרמי. "לא בקשתי לשפוך חומצה בפניו אלא רק לעוור אותו. זה רק צודק", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully