וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הסרטן בנח"ל: ההורים עתרו לבג"ץ

אייל דץ

15.12.2008 / 15:11

הורי חיילי הנח"ל ממשיכים במאבקם ודורשים לפנות את הבסיסים בתל ערד. דובר צה"ל: "אין מגבלה לשהייה בבסיסים"

הורים של חיילי הנח"ל ועמותת "אדם טבע ודין" עתרו הבוקר (שני) לבג"ץ, בדרישה לפנות את בסיסי ההדרכה של החטיבה בתל ערד. זאת, בעקבות החשד כי מפגעים סביבתיים באזור גורמים לאחוזי תחלואה גבוהים של מחלת הסרטן בקרב החיילים.

בשבוע שעבר, ערכו הורי החיילים הפגנה מול משרד הביטחון בקריה בתל אביב. ההורים החליטו לפתוח במאבק נגד צה"ל בעקבות התחקיר שפורסם בערוץ 2, ובו נחשפו נתוני התחלואה הגבוהים בסרטן בקרב חיילי החטיבה לצד נתונים על מפגעים סביבתיים בבסיס הנחל בתל ערד.

תחת הסיסמה, "תל ערד לא יהיה קישון 2", ההורים קראו לפרק את הבסיס בתל ערד. לדברי ההורים, במקביל למאבק לסגירת הבסיס הם מתכוונים להמשיך ולאסוף נתונים על הקשר בין שיעורי הסרטן הגבוהים למפגעים הסביבתים בתל ערד, ולקבל לידיהם את הנתונים המדויקים על היקפי התחלואה בקרב החיילים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל מבין את מידת ההתעניינות שמביעים הורי החיילים ועוקב מזה מספר שנים אחר נתוני התחלואה של מחלת הסרטן בקרב חיילים ששירתו בחטיבות הצנחנים, גולני והנח"ל. רק לאחרונה עלה בניתוח חוזר של הנתונים כי יש עדות להצטברות חריגה של תחלואה ממארת בקרב חיילי הנח"ל. התחלואה מתמקדת במחלת הלימפומה מסוג הודג'קין. על בסיס הנתונים, כינסנו פורום מומחים מצה"ל וחוצה לו, אשר סבר כי יש צורך להעמיק בבדיקת הנתונים בכדי ללמוד על גורמים אפשריים לתחלואה זו".

עוד נמסר מדובר צה"ל כי "לצורך המשך הבירור מינה לאחרונה קצין רפואי ראשי, תא"ל ד"ר נחמן אש צוות מומחים חיצוני. הצוות התבקש לגבש המלצות להמשך הטיפול בנושא בכדי להבטיח את בריאות החיילים. במקביל לכך, צה"ל פועל בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה ועם משרד הבריאות בכדי לבחון את כל גורמי הסיכון הסביבתיים האפשריים במרחב הבסיס. נבקש להדגיש באופן חד וברור כי נכון לעכשיו, מבדיקות שקיימו גורמי הרפואה וגורמים נוספים, אין כל עדות למפגע סביבתי הקשור לתחלואה המדוברת או הפוגע אחרת בבריאות החיילים. לפיכך ניתן לקבוע כי אין מגבלה כלשהי על השהייה במרחב הבסיס ובשטחי האימונים הסובבים אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully