וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "לא מבטיח לתמוך בפיילין לנשיאות"

טלי גולדשטין

15.12.2008 / 14:02

הסנאטור אמר כי איננו בטוח שיתמוך בסגניתו לשעבר אם תרוץ לנשיאות. בנוגע לסקרים התבדח מקיין: "התמיכה בי צנחה כמו הדאו"

הסנאטור ג'ון מקיין, לשעבר מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית, אמר אתמול (ראשון) כי הוא אינו בטוח שיתמוך בשותפתו למירוץ לשעבר מושלת אלסקה שרה פיילין, אם תחליט לרוץ לנשיאות ב-2012. מקיין, שהתראיין בתוכנית "השבוע" ברשת ABC, נשאל אם פיילין יכולה לסמוך על תמיכתו. "איני יכול להגיד זאת. יש לנו מושלים צעירים נהדרים נוספים. אני חושב שבעתיד נראה את מושלי המפלגה הרפובליקנית מפגינים מעורבות גדולה יותר", השיב מקיין.

בין המושלים שאת שמותיהם הזכיר מקיין נמנו טים פולנטי ממדינת מינסוטה וג'ון הנטסמן ממדינת יוטה. לדברי מקיין, הוא מעריך מאד את המושלת פיילין ואת משפחתה. "היה זה אושר עצום להכירם. פיילין הפיחה חיים חדשים בקמפיין שלנו נגד ברק אובמה", הוסיף.

כנשאל מקיין שוב מדוע אין הוא מוכן להבטיח את תמיכתו לאישה, שרק לפני מספר חודשים מונתה על ידו לסגניתו העתידית, ענה הסנאטור מאריזונה: "אל תפקפקו בהערצתי ובכבוד שאני רוחש לה, אך בשלב זה, הגופה שלי עדיין לא התקררה".

הראיון שהעניק מקיין אתמול היה ההופעה הראשונה שלו בטלוויזיה מאז הובס בבחירות לנשיאות ארה"ב ברביעי בנובמבר. מקיין יצא להגנתו של הנשיא הנבחר ברק אובמה, ששמו השתרבב בימים האחרונים לפרשיית שחיתות הקשורה לכסאו בסנאט ולמושל מדינת אילינוי. "עם כל הכבוד לביקורת שנשמעה מצד המחנה הרפובליקני, עכשיו הזמן לעבוד יחדיו בנושא המשבר הכלכלי, חבילת התמריצים והרפורמות הנדרשות", אמר. מקיין הוסיף כי לדעתו על מושל אילינוי רוד בלגוג'ביץ', החשוד בניסיון למכור את כסאו של אובמה בסנאט לכל המרבה במחיר, להתפטר מתפקידו לאלתר.

הסנאטור למוד הקרבות סירב להגיב על השאלה האם חשב בזמנו שיש לו סיכוי טוב לנצח בבחירות, במיוחד על רקע העובדה שהציבור האמריקאי האשים את ממשל בוש במשבר הכלכלי. "אשאיר את השאלה הזו לאחרים שישפטו בעצמם", ענה בדיפלומטיות. חוש ההומור המפורסם של מקיין בצבץ גם הפעם כשהלה התייחס לאחוזי התמיכה בו בסקרים: "התמיכה בי צנחה כמו מדד הדאו", התבדח.

ולסיכום, מהו המפתח להתגבר על הפסד צורב על פי ג'ון מקיין? "העסק עצמך והמשך הלאה. זו התרופה הטובה ביותר. ריחמתי על עצמי במשך תקופה מסוימת. זה נהדר. זוהי אחת החוויות המהנות שאדם יכול לחוות, אך בשלב מסוים עליך להמשיך קדימה. אני עדיין מכהן כסנאטור מטעם מדינת אריזונה, יש לי את הזכות לשרת את מדינתי, כפי שעשיתי במשך כל חיי וזהו הכבוד הגדול ביותר", דברי מקיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully