וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "נשמח רק כשישוחררו כל האסירים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.12.2008 / 14:40

227 אסירים פלסטינים שוחחרו כמחווה ליו"ר הרשות לרגל חג הקורבן. אבו מאזן: "לא יושג פתרון לסכסוך עד שכל האדמות הפלסטיניות יוחזרו"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

אלפי בני משפחה נרגשים קיבלו בצהרים (שני) את פניהם של 227 אסירים פלסטינים ששוחררו מבתי הכלא הישראליים. 18מתוכם עברו דרך מחסום ארז אל רצועת עזה והשאר עברו לשטחי הגדה דרך מחסום ביתוניא, משם הגיעו לרחבת המוקטעה ברמאללה לקיום טקס רשמי לרגל שחרורם. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קיבל את המשוחררים בנשיקות.

בנאום בטקס אמר אבו מאזן, כי "השמחה תהיה שלמה רק אם כל 11 אלף האסירים הפלסטינים ישוחררו מבתי הכלא בישראל. כל האסירים, מכל הפלגים השונים, הם אסירים שלנו, ועלינו לפעול למען שחרורם". אבו מאזן הבטיח עוד כי סוגיית הפליטים תישאר בראש סדר העדיפויות שלו "עד לסיום הסבל שלהם" וכי "לא יושג פתרון לסכסוך עד שכל האדמות הפלסטיניות יוחזרו לנו, ובראשן ירושלים בירתנו הנצחית".

הטקס נערך בהשתתפות בכירי הרשות הפלסטינית, ביניהם אבו מאזן והשר לענייני אסירים אשרף עג'רמי. האסירים שוחררו כמחווה לאבו מאזן לרגל חג הקורבן. לדברי גורמי ביטחון, ההעברה הסתיימה בצורה חלקה וללא אירועים מיוחדים.

מקורות פלסטינים המקורבים לפתח מסרו לאתר חדשות פלסטיני כי חמאס לא התיר לתושבים ברצועה לתלות דגלים ושלטים בהם הם מברכים על שחרור האסירים הפלסטינים הבוקר. עדי ראייה פלסטינים מסרו כי חמושי חמאס החרימו את כל הדגלים והשלטים ומנעו מתושבי עזה להביע גילויי שמחה על השחרור. כזכור, מבין 227 האסירים הפלסטינים ששוחררו, 18 מהם הם תושבי עזה שהועברו לשם דרך מעבר ארז.

הזרוע הצבאית של פתח, גדודי חללי אל-אקצא, הודיעה כי שחרור האסירים הפלסטינים הוא ניצחון להנהגה הפלסטינית. השחרור מתאפשר לאחר שבית המשפט העליון ביטל הבוקר את הצו המורה על עיכובו. השופט אליקים רובינשטיין הוציא אמש את הצו בעקבות עתירה נגד השחרור שהוגשה אתמול על ידי המכון המשפטי לחקר הטרור והמועצה האזורית גוש עציון. קודם לכן קבע בג"ץ כי אין בכוונתו להתערב בשחרור האסירים. ואולם, העותרים ערערו על החלטה זו.

המדינה טענה בתשובתה כי דינה של העתירה כולה להידחות על הסף בשל השיהוי הרב בהגשתה וכן כיוון שעתירה דומה נגד ההחלטה לשחרר אסירים פלסטינים נדחתה. בנוסף טענה הפרקליטות כי החלטת ממשלת ישראל עוסקת במישור יחסי החוץ של המדינה, עניין שבו בית המשפט אינו נוהג להתערב. הדבר נכון גם לגבי עתירות רבות שהוגשו נגד החלטות קודמות של הממשלה שעסקו בשחרור אסירים פלסטינים כחלק ממהלכים מדיניים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully