וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: "הודו מתכוננת לתקוף את פקיסטן"

טלי גולדשטין

15.12.2008 / 12:51

בכירים בפנטגון אמרו ל-CNN כי יש בידי ממשלת ארה"ב מידע המעיד על כך שחיל האוויר ההודי מתכונן למתקפה אפשרית בפקיסטן

ארצות הברית מאמינה כי חיל האוויר ההודי נמצא בשלב מוקדם של הכנות לקראת מתקפה אפשרית על פקיסטן, בתגובה למתקפת הטרור במומביי. כך עולה ממידע שקיבלה לידיה רשת CNN. שלושה בכירים בפנטגון אישרו בנפרד ל-CNN כי בידי ארה"ב מידע המצביע על כך שהודו התחילה להכין את חיל האוויר שלה למשימה עתידית.

הגורמים לא פירטו מעבר לכך, אך אחד מהם הסכים לומר שחיל האוויר ההודי "נמצא בכוננות". זוהי ראיה ראשונה לכך ששתי המעצמות הגרעיניות קרובות יותר מתמיד למלחמה, למרות הדיווחים הסותרים אפשרות זו. בכיר שני בפנטגון אמר ל-CNN כי ארה"ב הסיקה כי הכנות ראשוניות אלו מצד הודו יציבו אותה בעמדה מצוינת לתקיפה אווירית של מחנות מחבלים ויעדים אחרים בתוך פקיסטן. ארה"ב מצידה מנסה לשכנע את הודו להפגין ריסון ואיפוק.

מאהש אופסני, דובר חיל האוויר ההודי, אמר היום כי אין לו תגובה לדיווח. מאז מתקפת הטרור במומביי, במהלכה נרצחו 171 בני אדם, כוחות הביטחון הפקיסטניים פשטו על מחנה טרוריסטים בקשמיר. הפשיטה נערכה במסגרת פעולה כוללת בה פתחה הממשלה נגד "לשקר א-טייבה", קבוצת מיליציה שלפי הערכות היתה אחראית בעבר לפיגועי טרור אחרים בשטח הודו. הודו סבורה כי הארגון עומד גם מאחורי הפיגוע במומביי.

הודו כינתה השבוע את פקיסטן "מוקד טרור" ודרשה שתפגין יד קשה יותר במלחמתה בקבוצות חמושות הפועלות בשטחה. עם זאת, היא שללה אפשרות של שימוש בכוח צבאי.

עד הדיווח היום, ממשל בוש חזר והדגיש כי הוא אינו רואה סימנים כלשהם של פעילות צבאית הודית נגד פקיסטן וכי אין בידיו ראיות לכך שממשלת הודו מתכוננת לפעולת תגמול.

המתיחות השוררת בין הודו לפקיסטן החריפה אתמול לאחר שהודו הכחישה את האשמות איסלמבאד לפיהם מטוסים הודיים חדרו בשבת לשטחה האווירי והפרו את המרחב האווירי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully