וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב יהיה כדאי לרכוש בית בבריטניה

טלי גולדשטין

15.12.2008 / 11:35

מנכ"ל בנק "ברקליס" הבריטי מזהיר כי בריטניה עדיין נמצאת בעיצומו של המשבר הכלכלי וצופה כי מחירי הדירות יצנחו ב-30%

מחירי הבתים בבריטניה יצנחו בשנה הבאה ב-15% נוספים, כך אמר מנכ"ל בנק "ברקליס" הבריטי בראיון לעיתון הבריטי ה"דיילי טלגרף". ג'ון וארלי הזהיר, כי בריטניה נמצאת עדיין בעיצומו של משבר הנדל"ן – משמעות הדבר: הנפילה הכוללת במחירי הבתים עלולה להסתכם ב-30%. וארלי כינה את מדיניות הבנקים הרופפת בסוגיית המשכנתאות לפני המשבר כ"טירוף".

וארלי הודה, בנוסף, כי הבנקים אשמים באופן חלקי במיתון הנוכחי בו שקעה הכלכלה הבריטית ואמר כי הגיע הזמן שהם יפגינו קצת "ענווה" ויתנצלו בפני לקוחותיהם על התפקיד שמילאו בהחרפת ההאטה הכלכלית. "על הבנקים לשאת באחריות שלהם", אמר.

זוהי הפעם הראשונה שמנכ"ל של בנק גדול דיבר בפתיחות על המשבר הכלכלי ועל התפקיד שמילאו הבנקים בהחרפתו. ההודאה באה על רקע תוכנית החילוץ הממשלתית בסך מיליארדי לירות שטרלינג שקיבל המגזר הבנקאי בעקבות המשבר הכלכלי החמור ביותר שנרשם בהיסטוריה המודרנית מאז השפל הגדול ב-1929. בנק "ברקליס" לא קיבל סיוע ממשלתי.

אמירותיו של וארלי הן אזהרה חמורה למשפחות ברחבי בריטניה, שהיו עדות לצניחה בערך חסכונותיהם וערך בתיהם לאור משבר האשראי. אזהרה זו עלולה להניע אנשים מסוימים מלבקש משכנתאות או לעבור דירה. בשל כך, יש הסבורים כי דבריו של וארלי ירעו את המצב, העגום גם כך.

מחיר בית ממוצע בבריטניה צנח מאז אוגוסט 2007 ב-36 אלף לירות שטרלינג והוא עומד כיום על 163,605 ליש"ט. צניחה של 15% בערך הבתים תגרום לקריסה של 25 אלף ליש"ט נוספים למחיר ממוצע של פחות מ-140 אלף ליש"ט.

"לפי הערכתי, נהיה עדים לצניחה כוללת בסך 25%-30%. אנו רק במחצית הדרך. אנו עומדים בפני ירידה של 10%-15% עד סוף שנה הבאה", אמר וארלי. קריסת מחירי הבתים בבריטניה הביאה לכך שערך הבתים של בעלי בתים רבים במדינה שווה כעת פחות מאשר המשכנתא שלקחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully