וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פול גז בניוטרל

דרור שקד

15.12.2008 / 12:23

לפעמים השינוי המיוחל בחיים לא מגיע, כי הפחד מהלא נודע משתלט ומשאיר אותנו לעמוד במקום. אבל יש דרך לפרוץ את מחסום הפחד

בזמנים של שגרה חיינו מנוהלים בתחושה של ביטחון יחסי ומתוך שליטה והיכרות טובה של המציאות סביבנו, אך בתקופה של שינויים משמעותיים נחוש אי ודאות, הרהורים וחששות מתמשכים ובעיקר נחווה קושי להפוך את המחשבות שלנו לפעולות. עצם החשיבה על שינוי עלולה לגרום לנו אי נוחות ויוצרת בנו תחושה חזקה של חוסר ודאות, שממילא מתרחשת בהיבטים רבים של חיינו: עבודה, ביטחון, מקצוע, התפתחות אישית, גידול ילדים ועוד. באופן טבעי כל אחד מאיתנו מנסה להקטין את רמת אי הוודאות אותה הוא חש, כדי להקטין ככל האפשר את מידת הסיכון.

רוב בני האדם הם יצורים של הרגלים, דפוסים ושגרה החוזרת על עצמה. אנשים רבים מעדיפים את המוכר ונרתעים משינוי המסלול המוכר והשונה. שינוי מקושר לאי וודאות, שנתפשת כבעיה וכל אדם חווה ומגיב אחרת לתהליכי שינוי. כדי לחולל שינוי אמיתי, עלינו להיות מודעים ולהכיר היטב את דפוסי הפעולה לפיהם אנחנו פועלים, לפתח רמה גבוהה יותר של הערכה עצמית ולייצר בהירות מירבית לגבי מצבנו, מטרותינו ויחסינו עם הסובבים אותנו.

למטרה היכון

ההבנה שרק אנחנו מציבים לעצמנו קשיים, עשויה להקל עלינו ולסייע לנו להתקדם. המחשבות, הדעות, הזיכרונות והחוויות שלנו יוצרים אצלנו קיבעון, מודל מחשבתי שנפתח ונטפח כל חיינו. בני אדם אוספים כל הזמן סיפורים והוכחות מעולם המחשבות הפרטי שלהם, מתרגלים "לסחוב הכל על הגב" וככל שחולף הזמן ומשקלם של הסיפורים שאספנו הולך וגדל, נגיע לכדי קריסה שיכולה להתבטא במשבר.

פריצת דרך משמעותית עשויה להתחולל כאשר אדם מצליח לנסח ולהגדיר לעצמו באופן ברור ומדויק את מטרותיו והופך להיות מודע יותר לאותן התבניות שחוזרות על עצמן ומובילות אותו להרגשת תקיעות, לתחושות אשמה וייאוש ולהערכה עצמית נמוכה. אנשים בעלי הערכה עצמית נמוכה מונחים על ידי אותן אמונות שליליות כמו "לא מגיע לי" או "איני שווה", הם חושבים ומרגישים כך ולמעשה יוצרים לעצמם מציאות של חוסר מוטיבציה וחוסר משמעות.

הכלל הוא שככל שהאדם בטוח יותר בעצמו ובתפישת עולמו, הוא סגור יותר לתפישות עולם שונות משלו וקשה לו יותר לקבל שינויים. מאדם כזה נשמע פעמים רבות את המשפטים: "אין סיכוי שאצליח", "אני לא בנוי לזה" או "למה לי לקחת סיכון?". במקרים רבים אלו תירוצים זמינים ומשכנעים לחוסר היכולת לבצע שינויים והטרגדיה הגדולה היא שהם נובעים מתמונת עולם חלקית שעליה מבוססת השקפת עולמו של האדם.

הצעד הראשון

כל הקרבות החשובים נערכים בתוכנו. כדי שיתחולל שינוי אמיתי יש צורך להניע אותו ולגרום לו לקרות, אך הצורך לפעול מהווה קושי עבור רבים מאיתנו, כי הוא מלווה בחששות רבים. עם זאת, אפילו שינויים קטנים שעשו אנשים שונים הובילו לטיפוח תקווה ומקור לצמיחה ולתחושה נפלאה של חופש. תפסיקו לחכות שיקרה משהו! עדיין מחכים להרוויח יותר כסף? שיהיה יותר זמן? שהילדים יגדלו? ובכן, אין סיבה לחכות יותר.

הצעד הראשון לקראת השינוי המיוחל הוא להיות מוכנים לקבל את הרעיון שיש לכם זכות לחוש משמעות ולקיים את העשייה שלכם על בסיס החוזק המיוחד שלכם. תוכלו אפילו להתחיל בקטן ולבחור דבר אחד שבו אתם מצליחים ושמעניק לכם סיפוק ללמוד ממנו ולמנף אותו להצלחה, שתניע אתכם לפעול טוב יותר גם בתחומים אחרים.

דרור שקד הוא סמנכ"ל קבוצת גבים ומנחה הקורס "הזמנה לשינוי" שיפתח ב-18 בחודש. הקורס נוגע בתחומי חיים רבים, מתאים ליחידים וגם לזוגות המעוניינים לבצע שינוי בחייהם ומאפשר להבין את דפוסי הפעולה ולקבל כלים לשיפור האפקטיביות האישית וגם הזדמנות לבניית תכנית יעדים ואבני דרך לישומה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully