וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: מנהיג האופוזיציה נבחר לר"מ

טלי גולדשטין

15.12.2008 / 10:57

אבהיסיט וג'אג'יבה, כלכלן במקצועו שלמד באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית, ניצח בבחירות לראשות הממשלה וזכה לקריאות בוז

(צילום:רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הפרלמנט התאילנדי אישר הבוקר (שני) את מינויו של מנהיג האופוזיציה הדמוקרטית, אבהיסיט וג'אג'יבה, לראש הממשלה השלישי במספר בתוך מספר חודשים. וג'אג'יבה גרף 235 קולות לעומת 198 קולות בהם זכה מפכ"ל המשטרה לשעבר פראצ'ה פרומנוק, בן בריתו של ראש הממשלה הגולה טקסין שינאווטרה.

ההצבעה בפרלמנט התקיימה לאחר שישה חודשים של אי יציבות פוליטית שנגרמה עקב ההתנגדות ההולכת וגוברת לממשלה. המחאה הגיעה לשיאה בחודש שעבר כשהמפגינים השתלטו על שני נמלי התעופה של בנגקוק ושיתקו את העיר.

המחאה התחדשה הבוקר כשמאות מתומכי טקסין ניסו לחסום את בניין הפרלמנט אחרי ההצבעה. המפגינים השליכו אבנים על מכוניות ואמרו כי יחדשו את המחאה בהמשך היום. המפגינים, לבושים בחולצות אדומות, הוקיעו את וג'אג'יבה בן ה-44 כבחירה של הצבא, אותו צבא שביצע הפיכה צבאית בתאילנד ב-2006 והדיח את טקסין מתפקידו. מאז מואשם הצבא בהתערבות בלתי פוסקת בזירה הפוליטית.

לדברי וג'אג'יבה, בראש סדר העדיפויות שלו עומדת סוגיית חידוש הצמיחה הכלכלית באמצעות השקעות ממשלתיות. במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה אחרי ההצבעה, אמר וג'אג'יבה כי הוא לא יציג תוכניות עתידיות עד לטקס ההשבעה שלו.

בתחילת החודש החליט בית המשפט החוקתי בתאילנד לפזר את שלוש המפלגות הגדולות בקואליציה השולטת במדינה, בשל זיופים בבחירות האחרונות. על פי החלטת בית המשפט, על מנהיגי המפלגות, ביניהם ראש הממשלה המכהן סומצ'אי וונגסוואט, נאסר לקחת חלק בפוליטיקה בחמש השנים הקרובות. יחד עם זאת, על פי החוקה בתאילנד, רוב חברי הפרלמנט יוכלו למעשה להישאר בתפקידם תחת מפלגה חדשה וכך להקים ממשלה חדשה.

המחאה נגד ממשלת תאילנד החלה בחודש מאי האחרון, והיא מאורגנת על ידי הברית העממית למען דמוקרטיה (PAD). המפגינים מאשימים את הממשלה, שנבחרה לפני כשנה, בשחיתות. למרות שמה, הברית למען הדמוקרטיה – קבוצה של אנשי עסקים ופעילים - פועלת לסיים את הדמוקרטיה בסגנון מערבי בתאילנד, שלטענתה, הביאה ממשלות כושלות ומושחתות. הם רוצים לראות את המלך ממנה את הפרלמנט, ואת הצבא מוודא שהמערכת הפוליטית מבצעת את תפקידה ומתנגדים לשינויים בחוקה. התנועה נתמכת על ידי העילית והמעמד הבינוני בבנגקוק. לפני שלוש שנים, ראש הממשלה התאילנדי טקסין הודח בהפיכה צבאית לאחר שנחשד בשחיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully