וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תרמית יהלומים בשווי 35 מליון דולר

נתיב נחמני

15.12.2008 / 9:58

יהלומן ישראלי נעצר בחשד שהונה חברת יהלומים דרום אפריקאית. על פי החשד, במקום כסף מסר האיש ללקוחות קופסאות ריקות

בעל חברה לתיווך ומכירת יהלומים, תושב ראשון לציון בן 41, נעצר בחשד שהונה יהלומנים זרים ב-35 מיליון דולר. על פי החשד, בעל החברה הישראלית קיבל לידיו יהלומים בשווי של כ-100 מיליון דולר, תמורתם החזיר 65 מיליון דולר בלבד ועשר קופסאות ריקות. הבוקר (שני) יובא החשוד לבית משפט השלום בתל אביב, שם תבקש המשטרה לשחרר אותו בתנאים מגבילים.

הונאת הענק החלה לפני כשנה וחצי כשבעל חברת "פייקר אינטרנשיונל" הישראלית ואחיו, מנהל סניף החברה בניו-יורק, חתמו על עסקת ענק עם חברת יהלומים דרום אפריקאית שגם לה סניף בבורסת היהלומים בניו-יורק. על פי החשד, קיבלו שני האחים הישראלים לידיהם סחורה בשווי 100 מיליון דולר, אותה היו אמורים למכור תמורת עמלה. רס"ב חורי חברון ממפלג ההונאה של מחוז תל אביב סיפר לוואלה! חדשות כי על פי התלונה שהגיש בעל החברה הדרום אפריקאית במחוז ההונאה של מחוז תל אביב, פסקה העברת הכספים לאחר ששני האחים העבירו לחברתו 65 מיליון דולר בלבד.

לדברי בעל החברה, לאחר שנודע לו כי הישראלים חייבים לו את יתרת הסכום, החליט להגיע לארץ ולדרוש את כספו בחזרה. בתום פגישה שערך עם החשוד, סיכמו השניים על החזרת הסחורה והאחרון מסר לו עשרה ארגזים חתומים שהיו בכספת החברה, בהם לכאורה נמצאו היהלומים שקיבל לידיו. בתלונתו טען בעל החברה האפריקאית כי כשפתח את הארגזים במשרדם של עורכי דינו, נוכח לדעת כי אחד מהם הכיל יהלומים באיכות ירודה בשווי של כ-250 אלף דולר ואילו שאר הארגזים היו ריקים.

בעקבות התלונה פשטו אתמול חוקרי יחידת ההונאה על משרדי החברה בישראל, ערכו בהם חיפוש ועצרו את הבעלים. במקביל לחקירה בארץ מתנהלת חקירה גם בארצות הברית על ידי הרשויות האמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully