וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ביטל את הצו, האסירים ישוחררו

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

15.12.2008 / 8:15

לאחר שהורה אמש לעכב את שחרור 250 האסירים הפלסטינים, החליט הבוקר השופט רובינשטיין לבטל את הצו, בעקבות תגובת המדינה

בית המשפט העליון ביטל הבוקר (שני) בעל פה את הצו המורה על עיכוב שחרור 250 האסירים הפלסטינים. זאת, עקב תגובת המדינה לעתירה שהוגשה אתמול על ידי המכון המשפטי לחקר הטרור והמועצה האזורית גוש עציון. בג"ץ צפוי לפרסם החלטה מנומקת בשעות הבוקר. אמש הורה השופט אליקים רובינשטיין על עיכוב שחרור האסירים, שאמור להתחיל הבוקר, במסגרת מחוות לרגל חג הקורבן. שחרור האסירים אמור להתבצע בשטח הרשות בשעות הצהריים.

בית המשפט העליון הורה אמש למדינה להשיב על העתירה נגד השחרור עד הבוקר, בטרם ימשיך לטפל בעתירה. קודם לכן קבע בג"ץ כי אין בכוונתו להתערב בשחרור האסירים. ואולם, העותרים ערערו על החלטה זו. לטענת העותרים, המדינה לא הגיבה לטענות המהותיות שבעתירתם, אלא רק תקפה את המועד המאוחר שבו הוגשה העתירה. ערעור זה הביא את רובינשטיין לשנות את עמדתו, ולקבוע כי על המדינה להשיב לעתירה עד הבוקר.

לטענת העותרים, בעתירה הועלו טענות עקרוניות לגבי מדיניות המחוות ובעיקר כלפי תהליך קבלת ההחלטות במישורים שונים. כמו כן, הוצגו טענות כלפי שחרור אסירים ספציפיים. יחד עם העתירה הוגשה בקשה לצו ביניים למניעת השחרור. המדינה טענה כי העתירה לוקה בשיהוי כבד, ובהתחשב בשיהוי ובשלבי הביצוע יש לדחותה.

המדינה טענה בתשובה כי דינה של העתירה כולה להידחות על הסף בשל השיהוי הרב בהגשתה וכן כיוון שעתירה דומה נגד ההחלטה לשחרר אסירים פלסטינים נדחתה. בנוסף טענה הפרקליטות כי החלטת ממשלת ישראל עוסקת במישור יחסי החוץ של המדינה, בעניין שבו בית המשפט אינו נוהג להתערב. הדבר נכון גם לגבי עתירות רבות שהוגשו נגד החלטות קודמות של הממשלה שעסקו בשחרור אסירים פלסטינים כחלק ממהלכים מדיניים שונים.

חבר הכנסת יובל שטייניץ (ליכוד), אמר הבוקר בתגובה להחלטה כי: "שחרור האסירים על ידי לבני ואולמרט הוא מעשה איוולת שרק יגביר את נחישות החמאס להמשיך ולהחזיק בגלעד שליט. קשה להאמין לבלבול העולה משורות מפלגת קדימה בנושא זה ובנושא המשך הרגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully