וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון הברחה של 2.5 טון אלמוגים

אייל דץ

15.12.2008 / 4:28

במה שמוגדר כאחד מניסיונות ההברחה הגדולים בשנים האחרונות, נתפסו בנמל אשדוד 2.5 טון שלדי אלמוגים שהוברחו מסין

היחידה למניעת הברחות של רשות המכס ופקחי רשות רשות הטבע והגנים סיכלו בסוף השבוע האחרון ניסיון הברחה רחב היקף של 2.5 טון שלדי אלמוגים, שהוברחו בניגוד לחוק, ככל הנראה מסין. האלמוגים נתפסו בנמל אשדוד שם הוחרמו על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, שפתחו בחקירת המקרה. מהרשות נמסר כי קיים חשד שהאלמוגים יועדו לשימוש כקישוט אקווריומים וכמזכרות, וכי המשלוח יועד להפצה בישראל ובשטחים.

רוני מלכא, ראש חטיבת אכיפת החוק ברשות הטבע והגנים אמר לאחר התפיסה כי "זו אינה הפעם הראשונה שאנחנו תופסים כמות אלמוגים גדולה- לפני כשנה נעצר משלוח דומה, במשקל כולל של כחצי טון. ישראל חתומה על מספר אמנות אשר עוסקות בסחר הלא חוקי בערכי טבע, ובראשם אמנת CITES, וכשם שלא היינו רוצים לגלות שמישהו עקר את כל השונית באילת- כך איננו יכולים להשלים עם עקירת אלמוגים מהטבע והברחתם דרך ישראל ואליה".

מלכא פנה לציבור ואמר כי "כולי תקווה גם שהאשמים יקבלו עונש הולם על המעשה הזה. אני פונים כל הזמן לאזרחים ומבקשים לא לרכוש את האלמוגים ואף לדווח על חנויות אשר מוכרות אותם- מי שרוצה לקשט את האקווריום יכול להסתפק באלמוגים מפלסטיק, ולהשאיר את ערכי הטבע- לטבע."

יריב מליחי, אקולוג מחוז מרכז של רשות הטבע והגנים הוסיף כי "זו כמות אדירה של אלמוגי שיח ומניפה, שונית בגודל של כמגרש כדורגל שפשוט הוצאה מהטבע. הנזק לסביבה אינו מצטמצם רק להרג האלמוגים, שהם בעלי חיים כמובן. הנזק הוא גם למערכת האקולוגית שהתקיימה סביב השונית".

לדבריו, "אלמוגים קשים מהסוג שנתפסו מתפתחים באיטיות וחלק מהאלמוגים שמצאנו הם בוודאי בני עשרות שנים. לצערי יש גם ביקוש לשלדי האלמוגים, כקישוט לאקווריום או כמזכרת מהטיול, אבל צריך להבין שמי שרוכש אלמוג שכזה בעצם תורם להרס הסביבה ומפרנס בסופו של דבר עבריינים. שלא לדבר על כך שהאלמוגים המתים שנתפסו הם צל חיוור של השונית החיה והצבעונית שנעקרה מהטבע- לא יותר פשוט ומהנה לקפוץ לאילת ולצפות באלמוגים כשהם חיים?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully