וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון עיכב שחרור האסירים

עדי שמחוביץ'

14.12.2008 / 23:23

השופט אליקים רובינשטיין שינה את החלטתו וקבע כי על המדינה להשיב לעתירה נגד שחרור האסירים הפלסטינים שתוכנן למחר בבוקר, וכי לא ישוחררו אסירים בטרם תינתן החלטת ביהמ"ש

שחרור 250 האסירים הפלסטינים, שהיה אמור להערך היום (שני) כמחווה לקראת חג הקורבן, צפוי להתעכב. בית המשפט העליון הורה למדינה להשיב על העתירה נגד השחרור עד היום ב-7:45 בבוקר. רק לאחר מכן ימשיך בית המשפט לטפל בעתירה, שהגישו אתמול המכון המשפטי לחקר הטרור והמועצה האזורית גוש עציון. החלטה זו, שניתנה על ידי השופט אליקים רובינשטיין, קובעת כי העברת האסירים לא תעשה בטרם תינתן החלטת בית המשפט בנושא.

קודם לכן קבע בג"ץ כי אין בכוונתו להתערב בשחרור האסירים. ואולם, העותרים ערערו על החלטה זו. לטענת העותרים, המדינה לא הגיבה לטענות המהותיות שבעתירתם, אלא רק תקפה את המועד המאוחר שבו הוגשה העתירה. ערעור זה הביא את רובינשטיין לשנות את עמדתו, ולקבוע כי על המדינה להשיב לעתירה עד הבוקר.

לטענת העותרים, בעתירה הועלו טענות עקרוניות לגבי מדיניות המחוות ובעיקר כלפי תהליך קבלת ההחלטות במישורים שונים. כמו כן, הוצגו טענות כלפי שחרור אסירים ספציפים. יחד עם העתירה הוגשה בקשה לצו ביניים למנוע את השחרור מחר. המדינה טענה כי העתירה לוקה בשיהוי כבד, ובהתחשב בשיהוי ובשלבי הביצוע יש לדחות את העתירה. המדינה מתכננת להתחיל בשחרור האסירים בשעות הבוקר המוקדמות. ב-9:30 אמורה להתבצע שחרור האסירים בשטח הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully