וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מה משותף בין מרידור לפייגלין?"

14.12.2008 / 22:54

ישראל ביתנו פתחה את קמפיין הבחירות ברמת הגולן. היו"ר ליברמן תקף את אולמרט, ברק, קדימה והליכוד. "אצלנו לא מוכרים ערכים"

מפלגת ישראל ביתנו פתחה הערב (ראשון) באופן רשמי את קמפיין הבחירות שלה לכנסת. באירוע שהתקיים בקצרין אמר יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן כי "לא במקרה בחרנו את הגולן לפתיחת מערכת הבחירות שלנו ולא במקרה היום. ב-14 בדצמבר 1981, הביא ראש הממשלה דאז מנחם בגין את חוק רמת הגולן לאישור של כנסת ישראל".

בתחילת דבריו הקריא ליברמן מכתב שקיבל ממוריה זיבוטופסקי, ילדה בת 10 מהיישוב אפרת. במכתב שנשלח אף לראש הממשלה אהוד אולמרט כותבת הילדה כי "אם מדינת מחזירה בגלל שהסורים 'אומרים' שהם יעשו איתנו 'הסכם שלום', זה ייצא בדיוק כמו שקרה בעזה. כשהחזרנו את גוש קטיף, הערבים פשוט התקרבו לשדרות והתחילו להפגיז קסאמים במקום לעשות איתנו שלום".

ליברמן הרבה לתקוף בנאומו הארוך את הממשלה, את העומד בראשה ואת שר הביטחון. "מה גורם לשר הביטחון, גיבור ישראל בעבר, להעביר 100 מיליון שקלים לידי חמאס בעוד גלעד שליט נמק בשבי כבר יותר מ-900 יום? מה גורם לממשלה להעביר פנסיה של 8,000 שקלים בחודש לעוכר ישראל המרגל עזמי בשארה, בעוד הוא מטיף מעל לכל במה להשמדתה של המדינה היהודית?"

על סדרי העבודה במפלגת ישראל ביתנו אמר ליברמן: "אומרים עלינו שאנחנו מפלגה של איש אחד, של דעה אחת, כי קשה לכמה עיתונאים לומר שאנחנו מפלגה עם עקרונות ועם משנה סדורה. אצלנו אי אפשר לקנות אף אחד תמורת מיצובישי ומשרת סגן שר. אצלנו לא סוחרים באידיאולוגיה ולא מוכרים ערכים. ממתי הפכה נאמנות לדרך למילה גסה? גם אצלנו יש ויכוחים, אבל אצלנו יש גם מכנה משותף, אצלנו יש דרך ויש דרך ארץ".

ליברמן לא פסח גם על מפלגות הליכוד וקדימה. "אולי מישהו יכול לומר לי מה המכנה המשותף בין דן מרידור למשה פייגלין? לכל אחד מהם יש זכות לדעה או לעמדה ואני לא מסכים עם אף אחד מהם. האם עתניאל שנלר תומך במשא ומתן עם סוריה שמנהל ראש הממשלה אהוד אולמרט? אני קורא בעיתונים הודעה של סילבן שלום, שלש"ס הובטח שהם יהיו הראשונים לקואליציה הבאה. הייתי מבקש מראשי הליכוד לתרגם את ההודעה לרוסית, כדי שאותו קהל בוחרים שהליכוד כל כך מחזר אחריו, יבין את המשמעות".

"שהפושעים יחיו בפחד"

ליברמן לא חידש את עמדות מפלגתו בנושאים המדיניים וקרא להפסקת תהליך אוסלו. "לא נסכים לעיקרון של 'שטחים תמורת שלום'. הנוסחה המקובלת עלינו היא 'שלום תמורת שלום' ואני מציע להשוות את זה לניסיון המצטבר של השלום בינינו לבין ירדן, שהוא בפורמט של 'שלום תמורת שלום' עם אותם הסדרים מול לבנון והרשות הפלסטינית. גירשנו את היהודים מגוש קטיף וקיבלנו בתמורה חמאס וקסאמים".

בתחום החינוך הציע ח"כ ליברמן להגיע ל"החלטות ברורות ונחושות" ובנושא הביטחון האישי של אזרחי המדינה אמר כי "חדשות לבקרים אנחנו חשופים למלחמת כנופיות בלתי פוסקת שהפכה לטרור של ממש, טרור של עולם הפשע, וזהו איום לא פחות מטרור מבחוץ. כדי לשנות את זה, חייבים לשנות את סדר העדיפויות. חייבים לשנות את המצב שלא ילדינו יחיו בפחד, אלא שהפושעים יחיו בפחד".

ליברמן סיים את דבריו בהתייחסות למגזר הערבי בישראל: "הניסיון של ההנהגה הישראלית לעצום עיניים מול ההקצנה במגזר הערבי, היא איוולת וניסיון לטמון ראש בחול למרות המחיר הגבוה שאנו משלמים יום יום. ההתגרות ההולכת וגוברת של אותם קיצונים, במיוחד אלה הנמנים על הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, מעמידה בסכנה את מרקם היחסים העדין בינינו לבין האוכלוסייה הערבית כולה. אנו נבטיח גם שלהיות אזרח נאמן ולויאלי למדינה, זה דבר משתלם".

לדברי ליברמן, הצעת החוק הראשונה שמפלגתו תגיש בכנסת הבאה תהיה בנושא המשותף לחינוך והביטוח הלאומי. על פי "אפליה מתקנת" מציע ליברמן כי "היחידים שיוכלו להתקבל למקצועות המבוקשים במוסדות להשכלה גבוהה, דוגמת רפואה ומשפטים, יהיו חיילים קרביים בלבד. חיילים קרביים חייבים לקבל פטור מתשלום שכר הלימוד למשך שלוש שנים. חיילים אחרים או כאלו שמשרתים שירות לאומי ישלמו 50 אחוזים ואלו שלא עושים דבר, ישלמו שכר לימוד מלא, לפחות פי שלושה ממה שמשלמים היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully