וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ נפאע ביקר בסוריה ויועמד לדין

עדי שמחוביץ

14.12.2008 / 18:37

היועץ המשפטי זימן את חבר הכנסת מבל"ד לשימוע לפני הגשת כתב האישום. נפאע ביקר בסוריה לפני שנה ונפגש עם משעל

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שוקל להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת סעיד נפאע (בל"ד) באשמת מגע עם סוכן חוץ, יציאה שלא כדין למדינת אויב וסיוע ליציאה שלא כדין למדינת אויב, כך נמסר היום (ראשון) לחבר הכנסת. נפאע נסע לסוריה בשנת 2007, שם נפגש עם סגן מזכ"ל ארגון החזית העממית ועם ראש הלשכה המדינית של החמאס, חאלד משעל. כמו כן סייע נפאע, על פי החשד, להשגת אישורי כניסה לסוריה לכ-300 אזרחים ישראליים. מזוז זימן את נפאע לשימוע לפני שיחליט אם להגיש נגדו כתב אישום.

בתוך כך, החליט מזוז לאחר דיונים עם פרקליט המדינה וגורמים אחרים בפרקליטות, לסיים את הטיפול בתיקי החקירה שנפתחו כנגד חברי הכנסת אחמד טיבי, ג'מאל זחאלקה וואסל טאהא בגין נסיעותיהם לסוריה ולבנון. התיקים הועברו לטיפולה של ועדת האתיקה של הכנסת, זאת מכיוון שבניגוד לנפאע לא עברו חברי כנסת אלה עבירות ביטחוניות נוספות מלבד היציאה עצמה.

ביולי השנה, על רקע המקרים הרבים בהם יצאו חברי כנסת למדינות אויב, הועבר תיקון לחוק יסוד: הכנסת. התיקון קובע כי חבר כנסת ששהה במדינת אויב שלא כדין - מעמדו כמי שיש במעשיו משום תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, וכפועל יוצא מכך לא יוכל להיות מועמד לכנסת כל עוד לא הוכיח אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully