וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילאון ניצח: "איתי, מרצ יותר סוציאליסטית"

נעמה טלמור ופנחס וולף

15.12.2008 / 2:45

הח”כ לשעבר דורג שני ברשימת מרצ: "אנחנו לא מפלגת שמאל-מרכז. אנחנו מפלגת שמאל". זהבה גלאון רק שלישית, מוסי רז רביעי

מערכת וואלה!

(צילום: נעם כהן. עריכה: איילת שולמן)

"יש משמעות אחת לבחירה בי - בחירת אג'נדה יותר חברתית, אדומה וסוציאליסטית". כך אמר הבוקר (שני) ח"כ לשעבר אילן גילאון שנבחר הלילה למקום השני ברשימת מרצ, לאחר היו"ר חיים אורון. "בתקופה שלא הייתי בכנסת חיזקתי מאוד את תודעתי הפרולטרית", הסביר גילאון בראיון לגלי צה"ל. את המקום השלישי ברשימה תאייש ח"כ זהבה גלאון. למקום הרביעי נבחר מוסי רז, ח"כ אבשלום וילן במקום החמישי וח"כ הטריה צביה גרינפילד במקום השישי.

גילאון הביע תמיכה במגעים עם תנועת השמאל החדשה ואמר כי הדבר תורם להתרחבות מרצ. "אנחנו לא מפלגת שמאל-מרכז, אנחנו מפלגת שמאל", הדגיש. גילאון התייחס לטענה לפיה הצליח בפריימריז באמצעות דיל שחתם עם מתמודדים אחרים: "הדיל, אם הוא מבוסס על אידיאולוגיה, חברות ותרבות פוליטית ויש בו אינטרס אז זה מצוין. הבעיה עם דיל הוא כשהוא מבוסס רק על אינטרסים. אבל מי שיש לו רק אינטרסים לא מגיע למרצ".

"נבחרת צעירה, אנרגטית ואיכותית"

לקראת סוף השבוע ייערך מפגש בין מרצ לתנועת השמאל החדשה לגבי שיריונים לחברי התנועה החדשה, לכן, התוצאות שפורסמו הלילה, לא בהכרח ישקפו את רשימת מרצ והתנועה החדשה לכנסת.

עם פירסום התוצאות אמר יו"ר המפלגה חיים אורון כי "מרצ מציגה היום נבחרת צעירה, אנרגטית ואיכותית. אני בטוח שנתחיל מהלך שהוא תחילתה של דרך חדשה ויחד ננצח בבחירות הבאות".

אמש אמר אורון לוואלה! חדשות כי תחושתו חיובית. "יש גם כאן מתח וגם הוויה עניינית, אבל בעיקר אין כל מיני תופעות שרגילים אליהן במקומות אחרים", אמר אורון, "אנחנו מציגים בחירות פנימיות נקיות, הוגנות וגם תחרותיות".

לדברי אורון, "יש לנו תחושה חזקה של שינוי מגמה בציבור, אנחנו עובדים על כך קשה ואנחנו מקווים שהתחושה הזו תיהפך למנדטים". הוא ציין, כי "המפלגות הגדולות עוטות על עצמן מסכות בכדי להימנע מלומר לציבור מה הן רוצות", והבטיח כי מרצ תאמר לציבור את האמת. "אני לא שמח לאידה של מפלגת העבודה", הוסיף אורון, "אבל מצבה הוא כפי שמצבה. אנחנו עוסקים במערכת בחירת קולות עם אנשים שמאוכזבים מהעבודה ומקדימה, ותתפלאו גם מהליכוד, ובעיקר מתמודדים מול שתי מפלגות גדולות, מפלגת המיואשים והאדישים".

חברת הכנסת זהבה גלאון אמרה כי "מרצ מביאה נבחרת מצוינת עם פנים חדשות, לאחר הפרישה של רן כהן ויוסי ביילין". היא הוסיפה כי מרצ מקווה לקבל מעל עשרה מדנטים בבחירות. לשאלה אילו תיקים בממשלה תרצה מרצ לקבל, ענתה גלאון כי "מרצ תמיד רוצה את תיקי החינוך, הפנים והרווחה - אילו שניתן להשפיע בעזרתם בצורה חברתית".

רשימת מרצ (לפני האיחוד עם התנועה החדשה)

1. חיים אורון
2. אילן גילאון
3. זהבה גלאון
4. מוסי רז
5. אבשלום וילן
6. צביה גרינפילד
7. עיסוואי פריד
8. מיכל רוזין
9. אורי זכי
10. גבי לסקי
11. רועי פלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully