וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: אלי ארוך עומד להימלט מהארץ

עמית בן-ארויה

14.12.2008 / 16:53

הפרקליטות הגישה בבהילות נגד ארוך כתב אישום ובקשה לצו עיכוב יציאה מהארץ. צפוי לקבל מיליוני שקלים בהסכם פשרה עם כלל פיננסים

בפרקליטות חוששים ששחקן המעו"ף אלי ארוך עומד להימלט מהארץ עם מיליוני שקלים שהוא עומד לקבל כתוצאה מפשרה אפשרית עם כלל פיננסים, ולכן היום הוגשה נגדו בבהילות כתב אישום ובקשה לצו עיכוב יציאה מהארץ.

כתב האישום זהה לטיוטת כתב האישום שהועברו לנאשמים, ארוך ודוד שילוח, במאי השנה. במוקד כתב האישום פסיקת הבורר, שופט העליון יעקב מלץ המנוח, ב-2006 כי על כלל לשלם לארוך 95 מיליון שקל בשל אי ביצוע פעולות קנייה ומכירה במועד.

לפי כתב האישום, ארוך, 45, הבטיח לשילוח, 52, כי אם יזכה בבוררות מול כלל יעניק לו מחצית מהסכום בתמורה לעזרתו. ב-99', עם פרוץ הסכסוך של ארוך עם כלל, רקום ארוך קשר עם שילוח כדי לזייף מסמכים כדי לקבל במרמה פסק בורר, נטען. הנאשמים ערכו שינויים באחד מהמוצגים שהגישו לבית המשפט וחתמו באמצעות חותמת מזויפת. בכתב האישום נטען כי ארוך זייף טבלאות שכללו הוראות פעולה לביצוע בחשבון כדי להוכיח שהפסיד כספים כתוצאה מאי ביצוע פעולות מסוימות.

לטענת התביעה, ארוך השתמש בפוטומונטאז' ובשקפים כדי לגזור ולהעתיק. ארוך, כך עולה, התכחש להבטחותיו לתגמל את שילוח וזה פנה למשרד עו"ד רם כספי שייצג את כלל בהליכים לביטול פסק בורר ושטח שם את גרסתו. בתמורה לתצהיר שמפליל לכאורה את ארוך קיבל שילוח התחייבות כספית מרשימה בסך 21 מיליון שקל המוחזקים בנאמנות - אם יתבטל פסק הבורר או שהצדדים יגיעו לפשרה.

עוד עולה כי במהלך 2003 שלח ארוך מכתב אישי מודפס לבורר, שם כתב בין השאר: "לא פעם פירטת בפנינו כולנו את גילך המופלג... ואני חשתי התעלות רוח כשהבעת את הסכמתך לדון כבורר בסכסוך... ואולם לא כך סברו הנתבעות, שראו בגילך המופלג יתרון ליכולת שלהם להטות את הדין, שכן לאורך כל הבוררות הם מנסים למשוך את ההליך... מתוך כוונה אחת ברורה להגיע למועד בו בריאותו של כבודו תכריע את גורל הבוררות ואז יהיה צורך להעביר לבורר אחר... כך יונצח עיוות דין נוראי הנגרם לי ולמשפחתי".

כמה חודשים לאחר מתן פסק הבורר שלח ארוך מכתב נוסף למלץ ובו פירט את גירסתו לטענות החברה לביקוריו בבית מלץ במהלך הבוררות. בסוף המכתב כתב ארוך בהדגשה: "חוץ מכך אני רוצה מאוד לראות אותך השבוע". בתכתובת אחרת התחנן לבורר: "אם אדוני לא ייחלץ לעזרתי במהירות סביר להניח שלא אחיה ואחזיק מעמד. אני פונה אליך כבן אל אבא. אנא עזור לי ולמשפחתי". השניים נאשמים בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.

ביום חמישי שעבר פורסם על כוונת כלל וארוך להתפשר: ארוך יקבל ככל הנראה 6 מיליון שקל ובאי כוחו לאורך השניים יחלקו ביניהם 3-2 מיליון שקל. בפרקליטות הבינו שבימים אלה, יותר מתמיד, גובר החשש שארוך ירצה להימלט מהמשפט הפלילי.

בדיון דחוף שנערך היום טענה התובעת עו"ד רות שביט-אושרי כי הסכם הפשרה יוגש בימים הקרובים לבית המשפט. בנוסף ציינה כי המשטרה גילתה שארוך הוציא דרכון חדש בתחילת החודש שעבר לאחר שדיווח שדרכונו אבד, וזאת כאשר דרכונו נמצא ברשות המשטרה. שופט בית המשפט המחוזי, גלעד נויטל, אסר את יציאתו של ארוך מהארץ עד החלטה אחרת.

ינאי מסרה בתגובה: "כתב האישום אשר הוגש אינו מחדש דבר. וטיוטה מדויקת שלו הוצגה כבר בכלי התקשורת בחודשים האחרונים. בראשית השנה החליטה השופטת חניתה כוחן שלא לעכב את יציאתו של ארוך מהארץ. פרט זה משום מה נפקד מבקשת הפרקליטות אשר הגישה היום כתב אישום באופן נמהר ובצירוף לו ביקשה לשנות מהחלטה זו בדרך עקיפה וזאת בשל פרסומים כי ארוך עומד לזכות בסכום נכבד בפשרה.

"ארוך מתכוון להילחם על חפותו ולהוכיח כי האמור בכתב האישום אין לו על מה שיסמוך. החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום היא ראשית פעולה במסגרת ההליך הפלילי ואין היא אומרת דבר באשר לתוצאתו וסיומו של הליך זה אשר הקובע בו הוא בית המשפט. יתר על כן, יש להאמין שלאחר קיום שימוע בפני פרקליטת המחוז והצגת ראיות חשובות לא יהיה עוד מקום להמשיך ולהחזיק בכתב אישום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully