וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "לא נשאיר את עזה בשליטת חמאס"

פנחס וולף ויהושע בריינר

14.12.2008 / 20:02

על רקע הצהרת בכירי חמאס כי הרגיעה לא תחודש, אמרה שרת החוץ כי כל ירי מעזה יחייב תגובה. העבודה: "דברי לבני פשטניים"

שרת החוץ ציפי לבני התייחסה אמש (ראשון) להודעת חמאס, לפיה הארגון לא יחדש את הסכם הרגיעה עם ישראל. "כל ירי מעזה יחייב אותנו לתגובה כדי להגן על האזרחים. במידה שהחמאס ימשיך בהפעלת טרור מעזה, ישראל תפעל באמצעים שברשותה, אמרה לבני. לדבריה, "הממשלה אחראית כלפי אזרחיה, המדינה יכולה וצריכה לספק מענה לטרור המופעל נגדה באמצעים הצבאיים שעומדים לרשותה. לא נוכל להשאיר את עזה נשלטת בידי החמאס".

במפלגת העבודה תקפו את דברי לבני ואמרו כי "הצהרותיה של לבני הן פשטניות באופן מביך. לפרקים היא דוגלת בטרנספר נוסח ליברמן ובירי חסר הבחנה ולפרקים היא משחררת הצהרות שמאל קיצוני. בנסיבות אלה אין אלא לחוש הקלה על כך ששר הביטחון אהוד ברק משמש ברוב הזמן מבוגר מרוסן ואחראי, שבניגוד ללבני, מסרב לפעול על פי הנחיות של יועצי תדמית".

מוקדם יותר התייחסו ראשי הרשויות במערב הנגב להודעת החמאס."אנחנו לא נמצאים ברגיעה מאז חשיפת המנהרה באזור כיסופים", כך אמר ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין. לדבריו, "כבר שלושה שבועות אנחנו בכוננות מתמדת ומוכנים ומתכוננים לכל תרחיש. יחד עם זה, אני מצפה מהממשלה להיות אחראית על ביטחון כלל התושבים. לא חשוב אם חמאס מקבל עליו את הרגיעה או לא. הרבה יותר חשוב לי לראות איך ממשלת ישראל פועלת". דבריו של ילין נאמרו לפני שארגוני הטרור ירו רקטת קסאם שנפלה בשטח הרשות הפלסטינית.

גם ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה הטיל את האחריות על הממשלה. "לא מעניין אותי מה אומר חמאס, אלא מה תעשה הממשלה". לדבריו, "כמו שאמר דוד בן גוריון - לא חשוב מה אומרים הערבים. חשוב מה עושים היהודים. אני מצפה מהממשלה, שתעשה כל צעד אפשרי להגן על התושבים".

גם במערכת הביטחון לא התרגשו מהצהרת חמאס. "הפסקת האש כבר פגה מזמן", אמר גורם ביטחוני בתגובה.לדבריו, "רגיעה כבר אין מזמן בעוטף עזה. אנחנו בכל מקרה העלנו את הכוננות באזור הרצועה עוד בטרם ההצהרה, ואנחנו מתכוונים להמשיך ולעשות הכל על מנת להגן על תושבי עוטף עזה. אנחנו לא נהסס לפעול נגד חמאס, שידוע לנו שמחפש הזדמנות על מנת לחזור לימים שלפני הרגיעה, על אף שמי שדרש יותר מכל את הסכם הרגיעה היו הפלסטינים ולא אנחנו".

חוששים "מפיגוע אסטרטגי"

בישראל חוששים כי חמאס יפעל לביצוע "פיגוע אסטרטגי" נגד צה"ל. בין היתר עולה החשש כי ינסה לחטוף חייל באזור גדר המערכת על מנת להגיע לשולחן המשא ומתן עם כוח גדול יותר בידיו. צה"ל הור לחיילים להגביר את ערנותם, וכן תוגברו מספר הסיורים על גדר המערכת.

באזור עוטף עזה הוצבו בתקופה האחרונה מאות מבנים ממוגנים בתחנות ההסעה ובמקומות ציבוריים. בישובים רבים הוכנסו אמצעי כוננות כמכשירי התראה ביתיים, אך אלו אינם מסוגלים לתת התראה בעת ירי של פצצות מרגמה. בקרב התושבים הופצו דפי הסברה להתנהגות בכל תרחיש ובימים האחרונים נערכו תרגילים המדמים פגיעה קשה בישובים. כמו כן, שופצו מקלטים ציבוריים והוכנו לקליטת תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully