וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קספרוב שוב מנסה להדיח את פוטין

טלי גולדשטין

14.12.2008 / 17:37

אלוף השחמט לשעבר שידוע בהתנגדותו למשטר הקים מפלגת אופוזיציה חדשה. "רוסיה נמצאת על סף קטסטרופה, חייבים שינוי"

מתנגדי הממשל הרוסי בקרמלין, בהובלת אלוף העולם לשעבר בשחמט גארי קספרוב, ייסדו אתמול (שבת) ארגון אופוזיציה חדש בשם "אחדות". הארגון התחייב להביא ל"פירוק" משטרו של ראש הממשלה ולדימיר פוטין. לפי דיווח סוכנות הידיעות הצרפתית, כ-100 נציגים הצביעו פה אחד בעד הקמת "סולידרנוסט" – כשמה של תנועת איגודי העובדים הפולנית שאילצה את הממשלה הקומוניסטית לערוך במדינה בחירות חופשיות ב-1989.

"בלתי אפשרי ליישם רפורמות במסגרת המשטר הנוכחי", אמר קספרוב, ממתנגדי פוטין התקיפים ביותר. "היעד הראשון שלנו הוא לפרק את משטר פוטין. זוהי הדרך היחידה להשיב את החופש ואת התחרות הפוליטית למדינה", הוסיף.

ארגון האופוזיציה בחר כהימנון שלו את שירו של זמר הרוק ויקטור טסוי "We're Waiting For Changes" – שיר אותו אימצו לחיקם צעירי רוסיה במהלך הפרסטרויקה בשנות ה-80.

"למשטר תהיה תוחלת חיים קצרה"

ביום שישי הזהיר קספרוב כי רוסיה נמצאת "על סף קטסטרופה". "למשטר הזה תהיה תוחלת חיים קצרה וכבר בסוף השנה הבאה נרגיש זעזועים ברוסיה. לפני שרגע זה יגיע, עלינו ליצור קואליציה דמוקרטית חזקה ולהביא שינוי", אמר.

הקבוצה החדשה כוללת עירוב של כוחות פוליטיים, לרבות חברים לשעבר במפלגתו של ראש הממשלה לשעבר מיכאיל קסינוב ופעילים למען זכויות האדם. "אם אתה מחשיב עצמך לאדם דמוקרטי, אתה חייב להיות כאן", אמר איוון פדורנקו, נציג מסנט פטרסבורג. לדבריו, הקבוצה מקווה לנצל את המשבר הכלכלי הגלובלי ואת המיתון ברוסיה על מנת להתחזק.

"רבים סבורים שהמשבר הכלכלי פתח חלון חדש של הזדמנויות. אנשים רבים אינם מרוצים מהמצב הכלכלי ואולי זהו הרגע בו ארגונים דמוקרטיים יצליחו להפוך לפופולריים", אמר פדורנקו.

במהלך מפגש הארגון במלון במוסקבה התגודדו צעירים תומכי המשטר מבחוץ והפגינו נגד הכינוס. 30 פעילים מתנועת "רוסיה הצעירה" זרקו בננות ופצצות עשן והניפו את דגלי רוסיה.

היום, המשטרה הרוסית פיזרה הפגנה של מתנגדי המשטר שאירגנו קספרוב ותנועתו. 150בני אדם נעצרו במוסקבה ועשרה בסנט פטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully