וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: "מסוכן לשחרר את היורה מחברון"

עדי שמחוביץ

14.12.2008 / 15:14

הפרקליטות ערערה לביהמ"ש העליון נגד שחרורו למעצר בית של זאב בראודה. פרקליטו: "הסרט בו הוא נראה יורה בפלסטיני עוות"

צילום: גדעון צנטנר ורויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן, קריינות: אילן שניג)

בבית המשפט העליון התקיים היום (ראשון) דיון בערר שהגישה המדינה בעניין שחרורו למעצר בית של זאב בראודה שהואשם בגרימת חבלה בכוונה מחמירה. בזמן פינוי בית המריבה בחברון לפני כשבועיים, ירה בראודה על פלסטינים ופצע שניים מהם.

עו"ד נעמי גרנות מפרקליטות המדינה אמרה בדיון כי "אנחנו חושבים שלהחזיר את בראודה לקריית ארבע במצב הזה, כשאנחנו לא יודעים מה המניע ולמה פעל - להערכתנו זה סיכון". עו"ד אריאל עטרי, סניגורו של בראודה, טען כי התיאור שמוסרת המדינה מצביע על "אי הבנה של מה שבאמת קרה". עוד טען עטרי כי מי שצילם את הסרט בו נראה בראודה יורה הוא בן משפחה של הפלסטינים שערך את הסרט והעביר אותו לארגון "בצלם". החלטת בית המשפט תינתן בימים הקרובים.

ביום רביעי שיחררה שופטת בית משפט השלום בירושלים, מלכה אביב, את בראודה למעצר בית חלקי. ביום חמישי החמירה שופטת בית המשפט המחוזי בעיר, אפעל גבאי, את העונש, וקבעה כי בראודה ישוחרר למעצר בית מלא בתנאים מגבילים. היא אף מתחה ביקורת על החלטת בית משפט השלום. "ההתבטאות לפיה אין מסוכנות ,לא מתאימה, עוררה הדים רבים וכנראה היתה מיותרת", ציינה גבאי והוסיפה כי העובדה שלא מתקיימים הליכים משפטיים נגד תוקפיו של בראודה לא יכולה להוות שיקול בעניין שחרורו.

בראודה צולם כשהוא יורה באקדח בחוסני מטריה, פלסטיני תושב חברון, סמוך לביתו, לאחר פינוי בית המריבה בעיר לפני כשבועיים. בכתב האישום שהוגש נגדו בשבוע שעבר נכתב כי במעשיו, "פצע בראודה או גרם חבלה חמורה לשני בני אדם, שלא כדין, או ניסה שלא כדין לפגוע באדם באמצעות קליע, וכל זאת בכוונה להטיל באדם נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה".

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully