וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעדת הימין נדחתה, בן גביר: "נלך לבג"ץ"

14.12.2008 / 11:11

המשטרה ביטלה את צעדת הימין באום אל פחם שתוכננה למחר, "בשל החשש לחיי אדם". בן גביר: "זה ביזיון שלטון החוק"

המשטרה דחתה את התהלוכה שתכננו פעילי הימין מחר (שני) באום אל פחם, בשל חשש לחיי אדם. בעוד שבועיים תכנס צמרת המשטרה דיון להערכת המצב כדי לקבוע אם לאפשר את התהלוכה ומתי.

בחודש שעבר אישר בג"ץ את קיום המצעד, לאחר שפעילי הימין הגישו את העתירה בתגובה לאישור מצעד הגאווה בירושלים. מיד עם קבלת ההחלטה יצאו חברי כנסת רבים כנגד החלטת השופטים ואף הזהירו מפני מהומות נוסח אוקטובר 2000. "מדובר באקט פרובוקטיבי ובוטה שנועד לרווח פוליטי בבחירות הקרובות", אמר אז ח"כ ווסל טהא מבל"ד, אם הצעדה לא תבוטל, היא תגרור פיצוץ רב מימדים בסקטור הערבי, אפילו יותר גדול מאוקטובר 2000".

"זה ביזיון לשלטון החוק", אמר בתגובה פעיל הימין איתמר בן גביר. "הוכח כי משטרת ישראל אינה שולטת באום אל פחם ולא מעוניינת לקיים החלטת בית המשפט העליון". לדבריו, "דיכטר מבקש לדחות את הצעדה בגלל שהוא מעוניין בקולות הערביים בפריימריז בקדימה, אבל למעשה דיכטר מפר החלטה מפורשת של בג"ץ. בתוך יממה נגיש בקשה לבג"ץ לעצור את דיכטר ואת מפכ"ל המשטרה בהתאם לפקודת ביזיון בית משפט. מי שמפר צווים של בית המשפט צריך לדעת שהוא מסתכן בסנקציות נגדו".

ואילו יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ אופיר פינס, הביע תמיכה בהחלטת המשטרה. "המשטרה פעלה נכון כששמרה את האצבע על הדופק והחליטה לדחות את התהלוכה", אמר. "נמנעה פרובוקציה מסוכנת ומיותרת ערב הבחירות, אשר הייתה יכולה להוביל לאלימות קשה ולסכן חיי שוטרים ואזרחים".

ביום שישי פנה יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ איברהים צרצור לשר לביטחון הפנים אבי דיכטר בדרישה לבטל את הצעדה. "מדובר בקבוצה של קיצוניים שידועים בפעולות הטרור שלהם נגד כל מי שחושב אחרת מהם. הם ידועים גם במתקפותיהם הבלתי פוסקות נגד פלסטינים בישראל ובשטחים ובהצהרותיהם הפשיסטיות נגד הערבים", כתב. לדבריו, קיימת אפשרות להתפרצות עימותים אלימים שעלולים להוביל להידרדרות מסוכנת ואלימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully