וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתושבי אתונה נמאס מהמהומות

14.12.2008 / 10:48

מעל 400 בני אדם נעצרו עד כה על ידי המשטרה היוונית אך ההפגנות נמשכות ללא מפריע. עם זאת ניכרת ירידה בהיקף המהומות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

גל האלימות ביוון מסרב לגווע, אחרי שמונה הימים של מהומות, המשיכו גם הבוקר (ראשון) קבוצות מפגינים להשליך בקבוקי תבערה על משרדים ממשלתיים, חנויות ובנקים בעיר אתונה. בשבת, ערכו תושבי העיר עצרת לזכר הנער אלכסנדרוס גריגורופולוס שנורה על ידי המשטרה בשישי בדצמבר. במהלך העצרת התפרעה קבוצה של צעירים ברחבי העיר.

מאות עצורים

"הם זרקו אבנים על המשטרה, בקבוקי תבערה על המשרד לאיכות הסביבה וניפצו ארבע חנויות ושני בנקים במרכז אתונה", אמר קצין במשטרה. עם זאת, באופן כללי, ניכרת ירידה בהיקף האלימות. במהלך עצרת הזיכרון אמש, אמרו מספר אנשים כי הם עייפו מההפגנות והאשימו קבוצות אנרכיסטיות, הפועלות בשולי הזירה הפוליטית, בניצול חוסר השביעות הכללית מהממשלה ומהמשבר הכלכלי הגלובלי.

אי השקט המתמשך, שהתפרש על פני עשר ערים ביוון ועורר גם הפגנות הזדהות בערים גדולות באירופה, גרם לנזקים בשווי 200 מיליון יורו (265.3 מיליון דולר) באתונה לבדה. מעל 400 בני אדם נעצרו על ידי המשטרה.

שני שוטרים הואשמו במעורבות ברצח הנער. השניים עצורים עד למשפטם. השוטר המואשם בירי עצמו טען כי הוא ירה באוויר מתוך הגנה עצמית אך הכדור פגע בטעות בנער. ראש הממשלה קוסטס קרמנליס התחייב להגן על אזרחי המדינה ובמקביל שלל את הקריאות להתפטרותו ולעריכת בחירות מוקדמות. "המדינה מתמודדת עם משבר כלכלי בינלאומי, היא זקוקה למדיניות אחריות וליד יציבה על ההגה", אמר קרמנליס ביום שישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully