וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו ופקיסטן - מלחמה רביעית באופק?

טלי גולדשטין

14.12.2008 / 10:21

חיל האוויר ההודי הכחיש פרסומים לפיהם מטוסי קרב נכנסו לשטח האווירי של פקיסטן. גורמים באיסלמבאד: אין סיבה לדאגה"

המתיחות בין הודו לפקיסטן החריפה הבוקר (ראשון) לאחר שהודו הכחישה את האשמות איסלמבאד כי מטוסים הודים חדרו אתמול (שבת) לשטחה האווירי והפרו את המרחב האווירי שלה. חיל האוויר ההודי הכחיש את הפרסומים לפיהם מטוסי קרב הודיים נכנסו לשטח האווירי של פקיסטן והוסבו על עקבותיהם על ידי מטוסים פקיסטנים.

דובר חיל האוויר ההודי אמר כי הפרסומים השקריים של חיל האוויר הפקיסטני הם ניסיון להסיט את תשומת הלב הציבורית. הממשל באיסמלבאד הודיע אתמול על שתי חדירות, אחת באזור קשמיר, והשניה באזור להור. כעבור מספר שעות הודיע שר ההסברה הפקיסטני כי אין סיבה לדאגה וכי הודו הסבירה שהחדירה לא היתה מכוונת.

המחלוקת החדשה בין השכנות היריבות התרחשה על רקע שיחות שערך במהלך סוף השבוע ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון עם ראש הממשלה ההודי מנמוהן סינג בדלהי. לאחר מכן, טס בראון לאיסלמבאד להיפגש עם אסיף עלי זרדרי, נשיא פקיסטן.

מסעו של בראון לאזור הוא חלק ממאמץ דיפלומטי בינלאומי משותף, בהובלת ארצות הברית, שמטרתו למנוע הישנות של מתקפת הטרור במומביי בחודש שעבר. הודו מאשימה חמושים פקיסטנים בתכנון וביצוע הפיגועים. החשש הגדול ביותר עתה הוא שבין הודו ופקיסטן, שניהלו ביניהם בעבר שלוש מלחמות מאז עזב השלטון הבריטי את האזור, תתעורר מלחמה רביעית.

בשנים האחרונות נזהרה הודו באופן מיוחד למנוע חדירות בלתי מכוונות של מטוסיה לתוך שטח פקיסטן. פקיסטן יירטה שני מטוסים הודים ב-1999 שלדבריה חדרו לתחומה. הודו טענה אז כי מטוסיה היו באותו זמן בשטח הודו.

הודו כינתה השבוע את פקיסטן "מוקד טרור" ודרשה שתפגין יד קשה יותר במלחמתה בקבוצות חמושות, הפועלות בשטחה. עם זאת, היא שללה אפשרות של שימוש בכוח צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully