וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנקס שחור זאת אגדה אורבנית

אפרת גונן

14.12.2008 / 10:04

מה עושים כשנדרשים להוציא את הפנקס השחור? יש כזה בכלל?

בוקר של יום שבת, קרני השמש התמקמו על חלון חדר השינה שלי והעירו אותי קצת מוקדם מהמתוכנן, בימים כתיקונם הייתי מפרגנת לעצמי בעוד לפחות שעתיים של שנת יופי,להתעורר מוקדם בשבת בבוקר זו חוויה שאני לא מתורגלת בה כל כך ולכן ברגע של תעוזה החלטתי לקום ממיטתי ולעשות דברים מועילים עם יום השמש האביבי.

בעודי מכינה את הקפה הראשון של הבוקר התחלתי בסדרת הטלפונים, הרעיון הכללי היה לארגן את הבנות לקפה של בוקר, משימה לא פשוטה אך ברת ביצוע. "אוקיי אז אני חונה בבזל, תפגשי אותי על הפינה של הקפה" הודעתי לחברתי א', "לא מותק שלי, אני לא מגיעה לבזל, האקס שלי גר שם ואין לי כל כך עניין בפגישות מחזור על הבוקר, אני עוד צריכה לראות אותו בשביל כמה דברים שהשארתי אצלו והבוקר לא בא לי, תאספי אותי מדיזינגוף ותודיעי לבנות שיגיעו גם הן לכיוון" השיבה, "בסדר דיזינגוף אמרת דיזינגוף יהיה".

כעבור שעה כבר היינו ישובות ארבעתינו בבית הקפה הנבחר, רחוק ככל הניתן מביתו של האקס של א', המלצרית התמודדה היטב עם שלל הבקשות של חברותי שעסקו לרוב בתלונות על היקיצה המוקדמת ולבסוף כשהגיע הקפה פתחה את הדיון חברתי ק': "אוקיי בנות אני שמחה שהתכנסנו כאן היום, אני צריכה את העזרה של כולכן, אני מבקשת מכל אחת מכן להוציא את הפנקס השחור שלה ולשים על השולחן" אמרה, דבריה הביאו את חברתי ד' להקדים קנה לוושט ולפצוח בסדרת שיעולים אסתמטים, "פנקס מה?" היא הצליחה לומר בין שיעול אחד למשניהו, "כן כן, בדיוק כמו ששמעת, פנקס שחור על השולחן, יש מצב חירום" קבעה.

התלבטתי ביני לבין עצמי אם יותר חשוב יהיה לקום מהשולחן כדי להציל את ד' עם כוס מים או להשאר להקשיב לנאמר שרק הולך והופך למעניין מרגע לרגע, פתרתי את ההתלבטות כשסימנתי למלצרית על הצורך בכוס מים ונשארתי לצחקק אל מול ק' הזועפת, "אני נראית לך כמו מישהי שסיפרה בדיחה?" שאלה אותי, "חלילה יקירתי, המשיכי בדברייך" השבתי וניסיתי להסתיר את החיוך.
"אז ככה, העניין הוא כזה" המשיכה, "אתמול הייתי אצל הקוסמטיקאית שלי, היא אמרה שאני חייבת לעשות משהו עם ההזנחה הזו, היא לא התכוונה לעובדה כי אני לא מספיק מטופחת ונאה, היא התכוונה לעובדה כי עור הפנים שלי מעיד על מצב חיי המין שלי והמצב לדבריה הוא בכי רע, אז אני מבקשת מכן בתור חברות טובות להוציא פנקסים שחורים ולהושיט עזרה לעור הפנים שלי, אל תהיו תמימות כי רואים את זה גם על עור הפנים שלכן", א' הגיבה בזעף "צר לי לאכזב אותך יקירתי אבל אנשים לא באמת מחזיקים פנקס שחור בתיק, אבל את יכולה לדפדף לי באנשי הקשר בנייד ואני אראה מה אפשר לעשות למענך" היא אמרה "חוץ מהאקס האחרון, כן? הוא לא ברשימה ואת גם לא מורשית לעשות בו שימוש".

ק' משכה את הנייד לעברה והחלה לדפדף בין רשימת אנשי הקשר כשהיא ממלמלת "קמצניות..רגע אני לא מבינה, בחורה שאין לה בן זוג קבוע, איך תדאג לבריאות עור הפנים? הפכתן לחסודות כולכן? אין פנקס שחור ואין סימפטיה לחברה בצרה?" שאלה בעודה מדפדפת ואספה אליה גם את הנייד שלי ושל ד'.
ראיתי כי אכן ישנו מצב חירום, הבחורה קצת היסטרית ויש לעשות מעשה על מנת לנסות להרגיע אותה אז התנדבתי להגן על הבנות ולדבר בשם כולן, "תראי, המצב הוא כזה, א' עדיין מנסה לבדוק אם יש חפצים שהשאירה אצל האקס האחרון בבזל, היא בודקת בערך פעם בשבועיים, היא גם מעדכנת לאחר מעשה שאכן לא נשאר דבר ומודיעה כי זו הפעם האחרונה שהיא טורחת לחפש, לגבי ד' אני יכולה להעיד כי השמועות מספרות שהיא עושה שיפוצים בדירה שלה, היא הזמינה בעל מקצוע שיתקין לה ספוטים בכל מיני נקודות בבית, אם אני מבינה נכון חשבון החשמל שלה מרקיע שחקים בחודשים האחרונים, באופן אישי אני לא ממש יודעת כמה מנורות אפשר להכיל בדירת שני חדרים, מסתבר שלא מעט, מה שכן היא באמת נראית מוארת לאחרונה נכון? אני מצליחה לענות לך על השאלה?".

ק' הנהנה לעברי בפנים מודאגות, ברגע השתנה המבט המודאג והפך לזועם "כן אפרת ומה איתך? איך את דואגת לעור הפנים? עד כמה שאני זוכרת את ניקית חפצייך מבתי כל האקסים ולשפץ את הדירה את לא מתכננת בקרוב, אז מה איתך? יש לך פנקס בשבילי? או שאני הולכת להשליך את עצמי על הברמן ברגע זה והדבר יהיה על מצפונך" היא איימה, "הברמן דווקא חמוד" השבתי לעברה "ואני את שלי שומרת לעצמי, את באמת מצפה שאני אכתוב על זה באינטרנט?"

efratcoffee@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully