וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש: פיגוע אסטרטגי של חמאס לפני תום הרגיעה

14.12.2008 / 6:30

בצה"ל נערכים לסיום הרשמי של הרגיעה בעוד פחות משבוע ופועלים למנוע ניסיונות חטיפה וחימום של הגבול. "חמאס מעוניין להגיע לשולחן המשא ומתן עם נכס אסטרטגי בידיו"

דריכות במערכת הביטחון לקראת פקיעתו הרשמית של הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס בעוד שישה ימים. בצה"ל העלו את הכוננות בגבול הרצועה מחשש להתקלחות, תיגברו את הסיורים באזור גדר המערכת, והחיילים התבקשו להגביר את עירנותם. עיקר החשש הוא מניסיון של חמאס לנצל את תום הרגיעה לביצוע "פיגוע אסטרטגי", כפי שהוא מוגדר במערכת הביטחון, דוגמת חטיפת חיילים או פגיעה בסיורי הביטחון השוטף באזור הגדר.

"ברור לנו שחמאס מחפש חלון הזדמנויות לביצוע פיגוע שכזה, במטרה להגיע לשולחן המשא ומתן עם נכס אסטרטגי בידיו", אמר גורם צבאי בכיר. אף כי במערכת הביטחון שואפים להמשך הרגיעה על סיום ההסכם, מודים בכירים כי בפועל הפסקת האש פסקה בשבועות האחרונים. יחד עם זאת, נראה כי יציאה לפעולה רחבה ברצועה אינה צפויה בשבועות הקרובים גם אם המצב הביטחוני באזור ידרדר. זאת בשל חוסר הוודאות הפוליטית בישראל ומזג האוויר החורפי.

בתוך כך, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד ייצא היום (ראשון) למצרים, שם יקיים סבב פיישות עם בכירי הממשל בניסיון להמשיך את הפסקת האש ברצועה. גלעד צפוי לומר למצרים, כי ישראל מעוניינת בהמשך הרגיעה היחסית באזור, אולם צה"ל לא יהסס לפעול אם חמאס יפר את תנאי הרגיעה, כלומר ינסה לפגוע בחיילים וימשיך בירי הרקטות ופצצות המרגמה.

בשיחותיו גם ידון גלעד בסוגיית החייל החטוף גלעד שליט וינסה להניע מחדש את המו"מ לשחרורו ששרוי בקיפאון זה מספר חודשים. בנוסף, צפויים הצדדים לדון בהמשך הפעילות המצרית באיזור ציר פילדלפי. בישראל שבעי רצון מפעילותה של מצרים למניעת המשך ההברחות בגבול עם רצועת עזה, ומציינים כי לא חלה באחרונה עלייה במספר הברחות האמל"ח בגבול המצרי.

למרות הדיווחים על פקיעת הסכם הרגיעה ב-19 בדצמבר, גורמים במערכת הביטחון אומרים כי בפועל אין סיום מוגדר להסכם הרגיעה, וכי פלגים בחמאס הם שהגדירו את התאריך המדובר. שר הביטחון אהוד ברק כבר הביע בשבועות האחרונים את תמיכתו בהמשך הרגיעה, שלדבריו אמורה לסייע להמשך המשא ומתן לשחרור גלעד שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully