וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוס מנצח: ניתוח לב נדיר בבי"ח "כרמל"

קובי מנדל

14.12.2008 / 0:00

רקמות מלבו של סוס הושתלו בלבו של פצוע אנוש שלבו נמחץ. המנתח: "הוא היה אמור למות תוך שניות, העובדה שהוא ניצל היא נס"

פרדי שוורץ, בן 43 ואב לשמונה מבית שאן, שהובהל לפני כחודש לבית החולים "כרמל" בחיפה במצב אנוש, עקב פגיעה קשה בליבו בתאונת עבודה, עוזב הבוקר (ראשון) את בית החולים. בעקבות תאונת העבודה הוא עבר ניתוח לב בהול ונדיר, כאשר בלבו הושתלו רקמות מלב של סוס.

"אני אחראי במפעל על ייבוש התבלינים", גולל שוורץ את נסיבות התאונה, "פתאום שמתי לב כי לאחד העובדים נפל לרצפה פין של אחת המכונות. נכנסתי עם חצי גוף לתוך המכונה, ופועל אחר לחץ בטעות על הכפתור שהפעיל את המכונה במקום להפסיק את פעולתה. הרגשתי כמו פגז של תותח שטס לי ישר לתוך הלב, ראיתי שחור בעיניים ומיד איבדתי את ההכרה". הלב של שוורץ כמעט נקרע לגזרים, והוא נפצע באורח אנוש.

"הנזק שנגרם ללב היה כמעט בלתי ניתן לתיאור", סיפר מנהל מחלקת ניתוחי חזה ולב בבית החולים "כרמל", פרופ' דן ערבות, שטיפל בשוורץ. "הקיר השמאלי של הלב כמעט נעלם כתוצאה מהמכה האדירה, וכל הלב נשען בעצם על פיסה דקיקה של עור בעובי של פחות ממילימטר אחד. גם במחיצה המפרידה בין חדרי הלב נבקע חור גדול כתוצאה מההדף". הוא הסביר כי "במצב כזה הדם אמור לפרוץ החוצה והאדם מגיע למצב של מוות תוך שניות ספורות בלבד. העובדה שפרדי הצליח להגיע חי ושהצלחנו להציל אותו היא פשוט נס גדול".

בניתוח הלב הפתוח שנערך לשוורץ, הרופאים נזקקו לחומר מילוי כדי לסתום מיד את החור הענק שנפער בדופן הלב. "לצורך הניתוח לקחנו שתי רקמות גדולות מלב של סוס, כאשר אנחנו מדביקים את הרקמות אחת לשניה כדי לקבל עובי מספיק", הסביר פרופ' ערבות. "את הטלאי הגדול שיצרנו תפרנו לקיר הלב של פרדי ובעצם בנינו לו קיר חדש".

"הרגשתי כמו באגדה עם הילד ההולנדי שסותם באצבעו את הסכר", סיפר פרופ' ערבות, "היה צריך עוד כמה שניות כדי שהלב יקרע לגמרי ופרדי היה יכול למות. ראיתי בימי חיי כבר הרבה מקרים של לבבות פגומים וקרועים אבל במקרה כזה נדיר עוד לא נתקלתי. אני שמח שהצלחנו בעזרת כל צוות המחלקה להציל ולהחזיר את פרדי בריא ושלם למשפחתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully