וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תמסור למצרים: מעוניינים בהמשך הרגיעה

14.12.2008 / 4:16

עמוס גלעד ייצא היום למצרים, לקראת פקיעתו הרשמית של הסכם הרגיעה עם חמאס בסוף השבוע. "מעוניינים ברגיעה, בתנאי שחמאס יפסיק את ירי הרקטות"

ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון האלוף (במיל') עמוס גלעד ייצא היום (ראשון) לביקור רשמי במצרים, לאור התקרבותו של המועד בו אמורה חצי שנת הרגיעה בין ישראל לחמאס לפוג (ה-19 בדצמבר).

במהלך ביקורו צפוי גלעד להיפגש עם בכירי מערכת הביטחון המצרית, בהם שר המודיעין הכללי עומאר סולימאן. גלעד יאמר למצרים כי ישראל מעוניינת בהמשך הסכם הרגיעה והשקט בדרום, במידה שחמאס לא יוסיף בירי רקטות אל עבר ישראל.

במערכת הביטחון מנסים להבהיר שה-19 בדצמבר, שיחול ביום שישי הקרוב, איננו המועד הרשמי לסיום הרגיעה, אלא רק התאריך שפלגים מסויימים בחמאס רואים בו כתאריך הפקיעה שלה. בישראל, לעומת זאת, מבהירים כי אין כל מניעה להמשך יישומו של ההסכם ושצה"ל לא צפוי לשנות את דפוס הפעולה שלו בגבול הרצועה.

מוקדם יותר אמר שר הביטחון אהוד ברק, כי גלעד שליט הוא אחד השיקולים שהביא את הממשלה להעדיף את המשך הרגיעה בעזה על פני פעולה צבאית ברצועה. ברק אמר את הדברים בתגובה לדברים שאמרה בשבוע שעבר שרת החוץ ציפי לבני כי "לא תמיד ניתן לשחרר חייל שנפל בשבי". לדברי ברק, "לממשלת ישראל אחריות עליונה להשיב את שליט". כמו כן, הוסיף כי "ייתכן שבעניין שליט תצטרך ישראל לקבל החלטות קשות וכואבות שיש בהן סיכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully