וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרטר ואסד: "אין שלום ללא נסיגה מהגולן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2008 / 18:09

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר נפגש עם נשיא סוריה אסד ודן עימו על המו"מ עם ישראל. לאחר הפגישה אמר קרטר במסיבת עיתונאים כי "לא יושג שלום באזור ללא נסיגה ישראלית מלאה מרמת הגולן ומשאר האדמות הערביות הכבושות"

נשיא ארה"ב לשעבר ג'ימי קרטר נפגש היום (שבת) בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד ודן עימו בשורה של נושאים, ביניהם המשא ומתן הבלתי ישיר בין ישראל לסוריה ובסוגיית רמת הגולן. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי אסד הודה לקרטר על מאמציו לקדם את תהליך השלום באזור ואילו קרטר בתגובה הביע תקווה כי הממשל האמריקאי החדש יהיה מעורב יותר בתהליך השלום.

לפי הדיווח בסוריה, שני האישים דנו גם במצב השורר ברשות הפלסטינית ובעיקר ברצועת עזה. כמו כן הם שוחחו על היחסים בין ארה"ב לסוריה. במסיבת עיתונאים שקיים לאחר הפגישה אמר קרטר כי "לא יושג שלום באזור ללא נסיגה ישראלית מלאה מרמת הגולן ומשאר האדמות הערביות הכבושות". לדבריו, היחסים בין סוריה לארצו צפויות להשתפר עם עליית הממשל החדש.

בתוך כך צפוי קרטר להיפגש מחר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. לפי מקורות סורים, השניים צפויים לדון בשורה של נושאים, ביניהם עסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט והסכם הרגיעה עם ישראל.

זהו ביקורו השני השנה של קרטר בדמשק. בחודש אפריל השניים נועדו השניים בסוריה ודנו בעסקת שליט. משעל אישר אז כי חמאס יעביר מכתב נוסף מהחייל החטוף גלעד שליט אל הוריו. "מר קרטר ביקש שנאפשר מסיבות הומניטריות להעביר מכתב מהחייל החטוף גלעד שליט למשפחתו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully