וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים פלסטינים שברו המצור דרך הים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2008 / 14:52

פעילי זכויות אדם דיווחו כי על "ספינת הכבוד" שהגיעה לקפריסין היו גם 11 סטודנטים מרצועת עזה שהתקבלו לאוניברסיטאות בחו"ל

"ספינת הכבוד" שיצאה מנמל עזה ביום חמישי האחרון נשאה בקרבה גם סטודנטים מעזה. הספינה, שהגיעה מקפריסין, יצאה שלשום מתחום רצועת עזה כשעליה 11 סטודנטים שלא יכלו לצאת מהרצועה ולהתחיל את לימודיהם באוניברסיטאות אליהן התקבלו באירופה ובארצות הברית.

רמזי קיסייא מתנועת "שחרור עזה" אמר היום (שבת) כי הסטודנטים הגיעו לשטח קפריסין ביום שישי. פעילים בתנועה טוענים כי כ-700 סטודנטים מעזה התקבלו לאוניברסיטאות בחו"ל אך אינם יכולים להתחיל את לימודיהם כיון שישראל מונעת מהם לצאת משטח הרצועה.

לפני כחודשיים קיימו פעילי הארגון משט ראשון מקפריסין לרצועת עזה, תחת הכותרת של "שבירת המצור" הישראלי על הרצועה. בישראל נערכו למשט שנתפס במשרד החוץ ובמשרד רה"מ כמהלך תעמולה פרובוקטיבי, שנועד ליצור עימות עם כוחות צה"ל. יממה לפני הגעת המשט לחופי עזה הוחלט בהתייעצות בין רה"מ, שרת החוץ ושר הביטחון לאפשר את הגעת הספינות לעזה וכך לסכל את תכניות פעילי השמאל לייצר פרובוקציה מול דעת הקהל הבינלאומית.

בתוך כך, חבר הפרלמנט ג'מאל חודרי המשמש גם כיו"ר הוועד לשבירת המצור מעל עזה אמר היום כי תוך עשרה ימים צפויה להגיע ספינת מחאה נוספת מכיוון לבנון. חודרי קרא למדינות ערב ולשאר מדינות העולם להמשיך ולקחת חלק במה שהוא מכנה "אינתיפאדת הספינות לשבירת המצור". לדבריו, בימים הקרובים תצאנה ספינה נוספת של חברי פרלמנט אירופאיים וספינה של הסהר האדום האירני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully