וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית ומלחמתה בפיראטים

13.12.2008 / 12:48

המעצמה החזקה בעולם עדיין עומדת חסרת אונים מול גל תקיפות הפיראטים בסומליה. "חסר לנו מידע מודיעני אמין כדי לחסל את התופעה"

נראה שגם המעצמה הגדולה והחזקה בעולם עדיין אינה יודעת כיצד להתמודד עם גל הפשיטות שעורכים בחודשים האחרונים פיראטים בסומליה.

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר היום (שבת) כי לארצות הברית חסר מידע מודיעיני מדוייק על מנת לרדוף ולהילחם בפיראטים שנמצאים בשטח סומליה. הדברים הללו מגיעים יממה לאחר שמשלחת מארצות הברית לאו"ם הניחה טיוטה להצעה שמעניקה למדינות את הזכות לרדוף אחר פירטים ביבשה ובים.

"עם האינפורמציה שיש לנו כרגע, אנו לא נמצאים במצב שבו אנו יכולים לבצע מבצע ישבתי", אמר גייטס בישיבה שנערכה בבחריין, "הדבר הראשון שאנו זקוקים לו כעת הוא מידע אמין לגבי האנשים שעומדים מאחורי תקיפות אלו".

גייטס גם התייחס להערכות כי שני שבטים בסומליה עומדים מאחורי התקיפות ואמר כי "אם היינו יכולים לזהות מי החברים בשבטים הללו אז היינו יכולים לפעול נגדם".

בתקופה האחרונה אירעו עשרות תקיפות במפרץ עדן ובאוקיינוס ההודי. התקיפות מצד הפיראטים העלו את סכומי הביטוח עבור ספינות ששטות באזור. הפיראטים עצמם הרוויחו עשרות מיליוני דולרים מכופר שביקשו וקיבלו תמורת שחרור הספינות. כתוצאה מהתקיפות ציים של מדינות רבות נערכים כדי להגן על מסלולי המסחר ועל ספינותיהם. לפני כשבוע ניסו פירטים להשתלט על ספינת תענוגות אמריקאית שעליה היו אלף נוסעים ואנשי צוות, אך לא הצליחו לחטוף אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully