וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נסראללה ביקר בחשאי בטהרן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2008 / 11:42

זהו ביקורו השני השנה של מזכ"ל חיזבאללה באירן. מטרת הנסיעה הייתה לחזק את מעמדו של נסראללה כמזכ"ל הארגון

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ביקר לפני מספר שבועות בחשאי באירן כדי לדון במצבו הפנימי של חיזבאללה ולהבטיח את עתידו כמזכ"ל הארגון. כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון הכוויתי "א-סיאסה". לדברי מקור המוגדר כ"מהימן", זהו כבר ביקורו החשאי השני השנה בטהרן.

לדברי המקור, בביקורו הראשון הצליח נסראללה לייצב את מעמדו כמזכ"ל הארגון וזכה לתמיכת הבכירים האירנים, אולם התנגדויות של פלג אופוזיציוני כלפיו גרם לו לנסוע בשנית לטהרן כדי לשכנע את הבכירים האירנים להתערב וללחוץ על מתנגדיו. לטענת המקור, נסראללה הצליח במשימתו גם הפעם. המקור אמר עוד כי הפלג התומך בנסראללה אופטימי מאד לגבי הישארותו של מזכ"ל חיזבאללה בתפקידו "למשך כל חייו".

לפני שבועיים דיווח עיתון כוויתי כי בוועידה השנתית של חיזבאללה הוחלט להרחיב את סמכויותיו של בכיר הארגון האשם ספי א-דין, הנחשב למחליפו המיידי של נסראללה אם האחרון ייפגע. לדברי המקור, בשל בקשתו של נסראללה לפטור אותו מהתעסקות בעניינים פוליטיים, יקבל ספי א-דין על עצמו משימות מסוג זה.

המקור ציין כי במהלך הוועידה הקודמת התגלעו ויכוחים נוקבים בין שני זרמים: הראשון תומך במינויו של נסראללה לתפקיד למשך כל חייו, ואילו השני תמך במינוי נסראללה לתפקיד "המנהיג העליון" של הארגון, בדומה לאירן. לדברי המקור, הזרם הראשון הוא זה שהכריע בסופו של דבר, "למרות שנסראללה ביקש ממועצת השורא של חיזבאללה למנות מישהו חדש במקומו לאור רצונו להתמסר ללימודי דת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully