וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים ערבים לדיכטר: "בטל את צעדת הימין"

ניר יהב ויהושע בריינר

12.12.2008 / 15:22

ח"כ צרצור דרש מהשר לביטחון הפנים לבטל את הצעדה באום אל פחם שאמורה להתקיים בשבוע הבא. "הצעדה עלולה להוביל להידרדרות מסוכנת ואלימה". בן גביר: "נצעד על אפם וחמתם"

יו"ר רע"מ-תע"ל, ח"כ איברהים צרצור, פנה לשר לביטחון הפנים אבי דיכטר בדרישה לבטל את צעדת הימין הקיצוני האמורה להתקיים ביום שני באום אל-פחם. "מדובר בקבוצה של קיצוניים שידועים בפעולות הטרור שלהם נגד כל מי שחושב אחרת מהם. הם ידועים גם במתקפותיהם הבלתי פוסקות נגד פלסטינים בישראל ובשטחים ובהצהרותיהם הפשיסטיות נגד הערבים", כתב. לדבריו, קיימת אפשרות להתפרצות עימותים אלימים שעלולים להוביל להידרדרות מסוכנת ואלימה".

ח"כ צרצור הביע ביקורת חריפה על החלטת בית המשפט העליון לאפשר לפעילי הימין הקיצוני לקיים את הצעדה בעיר הערבית. הוא תאר את ההחלטה חסרת הגיון ותבונה, בעיקר על רקע "היחסים הרגישים בין יהודים לערבים במדינת ישראל". לטענתו, אין טעם "לשפוך דלק נוסף על האש שאינה שוקטת כבר שישים שנה". ח"כ צרצור הביע דאגה שהצעדה תוביל להידרדרות שיהיה קשה לצפות את תוצאותיה.

פעיל הימין איתמר בן גביר, ממארגני הצעדה, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "זה די ברור שחברי כנסת שהם גיס חמישי מתקוממים נוכח מצעד עם דגלי ישראל. זה גם מובן לנו שהשר דיכטר, שיש לו פריימריז בשבוע הבא והוא מעוניין לזכות בקולות הערבים, יתנגד למצעד". לדבריו, המצעד אושר על ידי שופטי בית המשפט העליון ושלטון החוק לא ייכנע לפורעי החוק. נצעד באום אל פחם על אפם וחמתם של כל המתנגדים".

"להדוף את הפרובוקציה הגזענית"

לפני כשבוע ערכה מועצת העיר אום אל-פחם ישיבה פתוחה, שבה הוחלט על שורה של צעדים במטרה להדוף את "הפרובוקציה הגזענית", כלשונם. בכוונת העירייה לארגן שרשרת אנושית והפגנות בכל הכניסות לעיר ולדרוש מראש הממשלה והשרים שלא לאפשר את התהלוכה. בתינו וערינו פתוחים לקבלת כל אורח בברכה ובזרועות פתוחות על בסיס כבוד הדדי ואינטרס משותף בדו קיום ושלום", נמסר בהודעת העירייה.

מחר מתכוונות עמותת "סיכוי" ועיריית אום אל-פחם לקיים פעילויות שונות בעיר מתוך כוונה להעביר מסר שהציבור היהודי יכול ואף מוזמן להגיע לעיר ובבטחה. ראש העירייה הנכנס, השייח' חאלד חמדאן, צפוי לשאת דברים ולברך את המבקרים.

מיד עם החלטת בג"ץ לאפשר לפעילי הימין לצעוד בעיר, יצאו חברי כנסת רבים כנגד החלטת השופטים ואף הזהירו מפני מהומות נוסח אוקטובר 2000. "מדובר באקט פרובוקטיבי ובוטה שנועד לרווח פוליטי בבחירות הקרובות", אמר אז לוואלה! חדשות ח"כ וואסל טהא מבל"ד. "אם הצעדה לא תבוטל, היא תגרור פיצוץ רב מימדים בסקטור הערבי, אפילו יותר גדול מאוקטובר 2000".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully