וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מפגיעה בכוחות יוניפי"ל בדרום לבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.12.2008 / 10:27

חיילי כוח האו"ם בצידון תודרכו להגביר עירנות לאור התרעות על כוונה לפגוע בהם. בשנתיים האחרונות הותקפו חיילי הכוח 3 פעמים

הוגברה האבטחה סביב העיר צידון בלבנון בשל התרעות לפגוע בכוח יוניפי"ל של האו"ם המוצב בעיר. כך מסרו היום (שישי) מקורות לבנונים לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". לדברי המקורות, כוחות הביטחון הלבנונים פרשו כוחות רבים בעיר, מחשש שכוח יוניפי"ל יותקף.

המקורות ציינו כי כוח יוניפי"ל הזהיר את אנשיו וביקש מהם שלא לעבור בסמוך למחנה הפליטים עין אל-חילווה. במקום זאת הם התבקשו לעבור דרך נמל צידון. מקורות המוגדרים "מהימנים" אישרו כי גורמי ביטחון לבנונים וזרים קיבלו מידע לפיו יש כוונה לפגוע בכוח יוניפי"ל באמצעות פיצוץ מכונית תופת על סיור של הכוח.

דובר יוניפי"ל, מילוש שטרוגר, אמר כי "יוניפי"ל נוקטת באמצעי זהירות ביטחוניים, אולם היא לא נקטה בשום צעד חדש. יוניפי"ל ממשיך לבצע את פעילותו ועל יישום החלטה 1701 של האו"ם". לדבריו, מי שאחראי על השמירה והסדר באזור פעילותם של הכוחות הבינלאומיים הוא צבא לבנון.

בשנתיים האחרונות הותקפו כוחות יוניפי"ל שלוש פעמים, כאשר בהתקפה הקשה ביותר, התפוצץ מטען סמוך לחיילי הגדוד הספרדי באזור א-דרדארה וכתוצאה מכך נהרגו שישה חיילי יוניפי"ל. עד כה לא ברור מי עמד מאחורי החיסול, אולם דו"חות מודיעיניים לבנונים ואירופים סבורים כי ארגונים הקשורים לאל-קאעדה ופתח אל-איסלם עומדים מאחוריו.

  • עוד באותו נושא:
  • יוניפי"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully