וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים שלך דבש

אורלי נירן יהלום

18.12.2008 / 12:00

אם הדבורה היא חיית הטוטם שלכם, היא תביא איתה לחייכם שפע של שמחת חיים, אהבה בכמויות ומנה הגונה של מיניות - חיות אדם

חיית טוטם היא חיה שמלווה את האדם כמדריכה רוחנית וסגולותיה באות לידי ביטוי באישיותו. חיבור לחיה מסוימת יכול לבוא לידי ביטוי גם בתנועות או במראה החיצוני של האדם. חיית הטוטם מחברת אותנו לאני האמיתי, מעבר למסכות, לדפוסים שמגבילים אותנו ולמוסכמות הסביבה. חיבור לחיות הטוטם הוא חיבור לאותנטיות, לבריאות ולשמחת חיים, שדרכו נלמד כיצד להגיע לאיזון פנימי. בין הדרכים לגילוי חיות הטוטם המלוות אותנו: אבחון דרך מפת טוטם, מדיטציה או תקשור אישי.

טוטם הדבורה נושא שי של פוריות, מיניות ומתיקות חיים הנובעת ממשאלות לב שהוגשמו. במלים אחרות: החיים הם דבש. הדבורה מזכירה לנו למצות את מתיקות החיים, לחיות את חיינו תוך הגשמת כשרונותינו וליהנות משפע של עשייה יצירתית - להיות פוריים ולאזן בין עבודה והנאה.

הדבורה היא סמל להשגת יעדים. לא משנה כמה גדול החלום שלכם, כשסגולת הדבורה מלווה אתכם תזכו להגשמתו. בתרבויות עתיקות סימלה הדבורה את האיכויות של צ'קרת הבסיס, מכיוון שקצביות תנועת רגליה והזמזום המונוטוני התקשרו לאנרגיית הקונדליני השוכנת בבסיס. עליית אנרגיה זו לאורך עמוד השדרה נדרשת להשגת ההארה.

כל מי שמתרגל יוגה מכיר את נשימת הדבורה, שבמהלכה נתרגל שאיפה לתוך האגן ונשיפה תוך כדי השמעת זמזום הרוטט לאורך כל עמוד השדרה, רוטט ומזמזם בתוך ראשנו וממלא בשמחה. לרטט הזה המתפשט בגופנו יש איכויות של ריפוי.

מה לדבורה ולאל האהבה?

דבורת הדבש היא ללא ספק בין היצורים המדהימים ביותר הקיימים בטבע. הדבורים חיות בכוורות ועובדות יחד בהרמוניה מאורגנת להפליא. הכוורת מורכבת מהמלכה, הפועלות והזכרים. המלכה היא הדבורה הגדולה ביותר בכוורת: היא הדבורה היחידה המטילה ביצים, והיא עושה זאת בקצב מדהים של כ-3,000 ביצים ביום.

אורך חייה של מלכת הדבורים הוא כשנתיים. לאורך כל חייה היא מטופלת על ידי הדבורים הפועלות בכוורת ולמעשה ממלאות את כל התפקידים: ניקיון, טיפול בצאצאים והאכלתם, בניית תאים חדשים בכוורת, הגנה על הכוורת ואיסוף צוף וגרגרי אבקה מפרחים. הזכרים אינם עושים דבר מכל זה - תפקידם היחיד הוא להזדווג עם המלכה ולאחר שעשו זאת הם לעתים קרובות מגורשים מהכוורת.

בספרה המרתק "מעגלי אור" מציינת רוזאלין ברוייר: "דימויים של דבורה נמצאו בכרתים ובמצריים. בכרתים מסמלת הדבורה המלכה את האם האלה שיצרה הכל, הזינה הכל והייתה הסיבה לקיום". במצריים הדבורה סמלה את בית המלוכה ומלכותיות. על פי רוזאלין ברוייר הייתה הדבורה הגדולה במצריים סמל להיבט הנקבי של פרעה, כלומר חלקה הדרומי של מצריים או הנילוס העליון. בנוסף, ביוון קישרו בין הדבורה והמסתורין האליוסיני, כלומר טקסי חניכה ברמות גבוהות ביותר במקדש של אליוסיס. גם בתרבות הקלטית נקשרה הדבורה לראיית הנסתר. בהינדואיזם סגולת הדבורה מיוחסת לקרישנה אל האהבה.

סגולות התקשור

שורש המלה דבורה הוא דבר וקשור לדיבור וניבוי, או בעצם: תקשור. דבורה פירושה דיבור ה' (כמו דבורה הנביאה). הדבורה נושאת את סגולת האישה הלוחמת. גם איכות זו באה לידי ביטוי באישיותה של דבורה הנביאה שהיא עצמאית, אסרטיבית ומנהיגה.

הופעתה של הדבורה כחיית טוטם היא הוכחה בדוקה לכך שריקוד וקצב הם סגולות מרכזיות בחייו של האדם אותו היא מלווה. צבעי הדבורה שחור וצהוב מעידים גם הם על תכונותיה הייחודיות. בגלגל הצבעים של שבט הסנקה האינדיאני, השחור קשור להקשבה וקצב. הוא מחבר אותנו פנימה ופותח את היכולת לקבל מסרים ולתקשר. הצבע השחור קשור גם לצ'קרת הבסיס ולמיניות.

הצהוב, על פי גלגל הצבעים, מייצג את השמש ואהבה ללא תנאי. ריקודן של הדבורים כאמור קשור לאורה של השמש ומיקומה בשמים. הקשר ההדוק בין סגולות הדבורה לאהבה מתבטא ביצירת הדבש. מעבר לזאת, יערות הדבש של הדבורים מורכבות ממשושים והחיבור לספרה שש מתקשר לאלת האהבה והנשיות ונוס.

הלבנה שמלווה אותנו בחודש זה (חודש כסלו) היא לבנת הדבש. מרכז "מעוף מקודש" יקיים מגוון סדנאות בחודש הקרוב: ביום שלישי, 23.12, תתקיים סדנת כישוף ושינוי מציאות, ביום שישי, 26.12, תיערך סדנת טוטם החיות בגבעתיים, ביום ראשון, 28.12, תתקיים סדנת טוטם החיות בת שני מפגשים בטבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully