וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב הסכים לעימות עם א' ממשרד התיירות

עדי שמחוביץ

11.12.2008 / 18:14

פרקליטיו של הנשיא לשעבר הודיעו למשטרה כי יסכימו לערוך עימות ישיר בין השניים. "נוכיח לכולם שא' שיקרה לכל אורך החקירה"

פרקליטיו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, עו"ד ציון אמיר, עו"ד אביגדור פלדמן ועו"ד אברהם לביא, הודיעו הערב (חמישי) למשטרה, כי קצב יסכים לערוך עימות עם א' ממשרד התיירות. עו"ד אברהם לביא אמר לוואלה! חדשות כי "אנו משוכנעים שהעימות יוכיח למי שעוד היה ספק בלבו שא' שיקרה לכל אורך החקירה כפי שעלה מהגרסאות הסותרות שנתנה". עו"ד לביא הוסיף כי "אנו מקווים שבסוף יוחלט שלא יוגש כתב אישום נגד קצב". פרקליטיו של קצב התנו את קיום העימות במספר תנאים טכניים, אולם כאמור הביעו הסכמה עקרונית לעריכתו.

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יוחנן דנינו, אמר לפני כשלושה שבועות כי "אנחנו סברנו שיש ראיות (לאונס) ועמדתנו לא השתנתה גם אחרי סיכום הראיות". הוא הוסיף כי "אני חושב שבמקרה הזה החוקרים כולם, בלי יוצא מן הכלל, נתנו את אמונם באופן חד משמעי במתלוננות. גם אני, למרות שלא ישבתי בעצמי עם המתלוננות. מבחינתי לא היה כאן אפילו מקום לספק. אני עומד על המלצותינו". בתגובה, תקפו פרקליטיו של קצב את דנינו ואמרו כי הוא בזכויותיו של הנשא לשעבר.

באפריל השנה חזר בו קצב מכוונתו לחזור מהסדר הטיעון עם הפרקליטות. מאז נערכו דיונים בפרקליטות על כתב האישום המתוקן שיוגש נגד הנשיא לשעבר. עיקר ההתלבטות היה אם להאשים את קצב במעשה מגונה בכוח או להחזיר לכתב האישום את מקרי האונס, האחד בלשכת השר בתל אביב והשני בבית מלון בירושלים.

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע בעבר כי אם לא היתה נחתמת עסקת הטיעון היתה נטייה ברורה להגיש כתב אישום הכולל סעיפי אונס ואישומים חמורים נוספים. הסדר הטיעון כלל אישומים קלים מהאישומים שנכללו בטיוטת כתב האישום הראשונה. מזוז הסביר את הפערים בכך שבמקרה זה, של אישום נגד נשיא המדינה, אינטרס הציבור והרצון לשמור על כבוד מוסד הנשיאות היו חלק מהשיקולים שעמדו לנגד עיני הפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully