וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דן בצו, המדינה העבירה כסף לעזה

עדי שמחוביץ

11.12.2008 / 21:52

לאחר שהמדינה טענה שהכסף לעזה כבר הועבר, נאלץ בג"ץ לדחות העתירה בנושא. "איננו מביעים דעה אם ההליכים שנקטה המדינה היו תקינים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ענת ברק. קריינות: אילן שניג)

בג"ץ דחה הערב (חמישי) את עתירת הפורום המשפטי למען ארץ ישראל נגד המדינה בדרישה להפסיק להעביר כספים לרצועת עזה. קודם לכן הוציא השופט אליקים רובינשטיין צו ביניים המורה להפסיק את העברת הכסף, אך המדינה הודיעה לאחר מכן שהכסף כבר הועבר במלואו. לדברי רובינשטיין, "העתירה הפכה תיאורטית ואין טעם לדון בה. איננו מביעים דעה אם ההליכים שנקטה המדינה היו תקינים".

אחר הצהרים נכנסו לרצועה משאיות שהובילו כסף מזומן בסך 100 מיליון שקל. המשאיות יצאו מהגדה המערבית לאחר ששר הביטחון אהוד ברק נעתר לבקשתו של ראש הממשלה הפלסטינית סלאם פיאד. הבנק הפלסטיני "בנק אוף פלסטין" ארגן את איסוף הכסף ובשיתוף עם גורמים ישראליים הוא הועבר באמצעות משאיות משוריינות למסוף המטענים.

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שהגיש את העתירה, כינה את התנהלות המדינה "מעשה נבלה וצפצוף על בג"ץ". השופט הוציא את הצו לאחר שהמדינה לא השיבה לעתירה שהוגשה נגד שר הביטחון אהוד ברק, שר האוצר רוני בר-און, השר לביטחון הפנים אבי דיכטר ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר.

גם במטה המבק למען גלעד שליט ניסו למנוע את מעבר המשאיות לרצועת עזה ומספר חברים בארגון הפגינו במקום בזמן ההעברה. גורמים בישראל אמרו שהכסף מיועד לעובדי הרשות הפלסטינית ברצועת עזה שנותרו נאמנים לאבו מאזן. גורמי ביטחון מציינים גם, שמימון פעולות החמאס וארגוני החבלה, נעשה בעיקר בדרך של העברת כסף ערבי ואמריקני דרך מנהרות ההברחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully