וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי משאיר את החיילים בצה"ל

יהושע בריינר

11.12.2008 / 16:29

החיילים ביחידות הטכנולוגיה והמודיעין רואים את הקיצוצים והפיטורים בהיי טק ומעדיפים לחתום שירות קבע נוסף. קר שם בחוץ


נראה כי למרות המצב הכלכלי הקשה, יש כאלה שדווקא יוצאים מורווחים. בצה"ל צופים עלייה חדה במספר החיילים שצפויים לחתום קבע, לעומת שנים קודמות. מדובר בעיקר בחיילים המשרתים ביחידות טכנולוגיה ובמודיעין, שהיו אמורים להשתלב בחברות ההיי-טק עם שחרורם. בשל המצב הכלכלי והידיעות על גלי פיטורים בחברות שונות, מעדיפים רבים לחתום שנה נוספת של קבע, מחשש כי לא ימצאו מקום עבודה עם שחרורם. על אף כי אין נתונים מדויקים בעניין, גורם צבאי צופה עלייה של כ-15 אחוזים במספר חותמי הקבע.

"החיילים רואים את המצב בחוץ, ובניגוד לשנים קודמות הבקשות להישאר בצבא מגיעות פעמים רבות דווקא מהחיילים", אומר הגורם, "בהתחשב בעובדה שמדובר באוכלוסיה איכותית, ברור שאנחנו מסתכלים על התופעה בחיוב שכן מדובר באנשים עם ניסיון שיישארו בצבא".

בחלק מהיחידות מצטרפים החיילים שדווקא כן השתחררו כיועצים אזרחיים ליחידות הצבאיות, במקום ללכת לחברות הגדולות. בנוסף, רבים מאלה שכבר השתחררו בשנים האחרונות פונים לצה"ל ומבקשים לבדוק אופציה להחזירם לשירות. התופעות רווחות בעיקר בקרב חיילים המשרתים ביחידות פיתוח, כדוגמת יחידת 'אופק' בחיל האוויר, יחידות בחיל התקשוב, יחידת ממר"ם ויחידות פיתוח באגף המודיעין.

"אפילו כשאנחנו משוחחים עם אנשי היי-טק שיצאו מהיחידות שלנו, הם אומרים לנו בפירוש להישאר בצבא", מספר קצין באחת מיחידות הטכנולוגיה, "ואכן כמעט כל מי שמציעים לו להישאר קופץ על המציאה. כשמספרים לנו שהמשכורות שיש בחוץ כבר ברצפה, שכרגע רק מפטרים ואין גיוסים לחברות, כל מי שיכול נשאר בתוך צה"ל, למרות שמדובר במשכורות נמוכות הרבה יותר. פעם כולם רק חיכו להשתחרר, היום מעדיפים להישאר לפחות עוד שנה אחת ולראות האם המצב ישתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully