וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "ללבני קפץ היום הביבי"

פנחס וולף וניר יהב

11.12.2008 / 14:10

המערכת הפוליטית מיהרה להגיב על דבריה של יו"ר קדימה בנוגע לערביי ישראל. ח"כ אהרונוביץ: "היא אימצה את מצע ישראל ביתנו?"

תגובות סוערות במערכת הפוליטית בעקבות דברים שאמרה יו"ר קדימה ציפי לבני במהלך ביקור בתיכון "חדש" בתל אביב. ח"כ יצחק אהרונוביץ' (ישראל ביתנו) הגיב היום (חמישי) לדברי לבני כי "הפיתרון הלאומי של ערביי ישראל נמצא במקום אחר". לדבריו, "לבני מאמצת פעם אחר פעם את עקרונות 'ישראל ביתנו' לפני הבחירות, אולם היא זונחת אותם בשלב מבחן המעשה לאחר הבחירות".

ממטה הליכוד נמסר בתגובה לדברים של לבני כי "עוד לא הגיע פורים אבל לבני מתחפשת לטרנספריסטית, כאשר ברור שבפועל היא יוסי ביילין, שמאלנית מובהקת" ואילו ממפלגת העבודה נמסר כי "מצוקתה של ציפי לבני בסקרים משבשת עליה את האג'נדה הפוליטית. כעת היא ממצבת את עצמה במקום האמיתי של קדימה, בימין המובהק. בשליחת ערביי ישראל למדינה הפלסטינית, לבני מהווה תחרות קשה לאיווט ליברמן בהתבטאויות קיצוניות".

ח"כ אחמד טיבי אמר בתגובה, כי "על לבני לגלות אומץ ציבורי ולחשוף את כוונותיה: האם היא מתכוונת להשאיר כאן מיעוט ערבי ללא זכויות פוליטיות או שמא היא מתכוונת להעביר למדינה הפלסטינים את מיליון האזרחים הערבים כביטוי למדינת לאום יהודית? לדבריו, "פייגלין אומר את זה בבוטות אך לפחות בגלוי. בראיון לקול ישראל הוסיף טיבי כי "היום קפץ ללבני הביבי".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר בצהרים כי, "עד שגלעד לא יהיה בבית, כשלונה של הממשלה מהדהד". ישי הגיב על דבריה של יו"ר קדימה ציפי לבני לפיהם "כשחייל יוצא לתפקיד, עלול לקרות מצב שהוא ייפול לשבי, אבל לא תמיד אפשר לחלץ אותו משם". ישי אמר בתגובה כי "אם הניסיונות להשבת שליט נוהלו באופן שאינו ראוי אז אולי הגיעה העת לשלם כל מחיר להשיבו, בעניין פיקוח נפש ופדיון שבויים, המבחן הוא מבחן התוצאה ולא מבחן המאמץ, ועד עתה נכשלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully