וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אתם יודעים על עור הפנים שלכם?

14.12.2008 / 0:00

כדי להתאים לעור הפנים את מוצרי הטיפוח הנכונים ביותר עבורו, כדאי לגלות מהו סוג העור שלנו ואיך ראוי לטפל בו

עור יבש, שמנוני או רגיש? מסתבר שלא די לאבחן את סוג העור שלנו באמצעות מבט חטוף בעין, הנעשה על ידי יועצת יופי בדוכני המכירה. רובנו לא יודעים כיצד לאבחן את סוג העור שלנו ומהו הטיפול הנכון ביותר עבורו. בשנים האחרונות גוברת ההכרה, כי יש צורך באבחון עור מקיף ומדויק על מנת להתאים לו את מוצרי הטיפוח הנכונים ובכך להימנע מנזקים ולהשיג תוצאות טובות הנראות לעין.

העור שלנו מורכב משלוש שכבות: שכבת ה"אפידרמיס" היא השכבה החיצונית של העור, שבבסיסה נוצרים התאים ומתחילים לנדוד כלפי מעלה. בתהליך הנדידה מתים התאים ויוצרים שכבה הנקראת "השכבה הקרנית" (שכבת העור העליונה). בתחתית האפידרמיס נמצאים תאים המייצרים מלנין (פיגמנט) ומעניקים לעור את צבעו. שכבת ה"דרמיס" היא השכבה האמצעית של העור, שמכילה סיבים רבים של חומר אלסטי וחלבון הקולגן. שינויים בחומרים אלה מתרחשים עם הזדקנות העור בהופעתם של קמטים ורפיון. שכבת ה"היפודרמיס" היא שכבת השומן של הגוף ותפקידה לשמור על חום הגוף.

אבחון העור מתבצע על עור נקי וללא איפור. באבחון נבדקות גודלן של נקבוביות העור, קיומם של קילופים, יובש, ברק או פצעונים. נקבוביות גדולות, למשל, מעידות על עור שמן הדורש טיפול מסוים. האבחון הוא מקיף וכולל תשאול, מגע ומבט על העור.

איזה סוג עור יש לך?

להלן סוגי העור:
• עור יבש: מאופיין כעור דק, עדין ושברירי, בעל נקבוביות זעירות וכמעט בלתי נראות, חסר ברק ובעל תחושה של "מתיחות" כל הזמן. עור יבש הוא חסר לחות בדרך כלל, נוטה להתקמט בקלות וזקוק לתכשירי טיפוח עשירים בלחות ובמרכיבי הזנה וריכוך.

• עור שמן: מזהים אותו על פי המראה המבריק והשמנוניות הנמצאת על עור הפנים. ישנם מקרים בהם בנוסף לשמנוניות העור, מתפתחים גם פצעים וראשים שחורים (קומודונים). מצב זה מאופיין בהפרשה מרובה, שבשל סמיכותה נתקעת בנקבוביות העור, מצטברת והופכת לפצע עם דלקת סביבו. כאשר מטפלים בעור שמן, יש להתייחס גם למצבו התזונתי של האדם ולהמליץ לו להפחית באוכל מטוגן או בשומנים מן החי.

• עור רגיל: עור "מושלם" זה הוא בעל נקבוביות קטנות ואחידות ואין בו אזורים יבשים או שמנים. הטיפול בסוג עור זה הוא לצורך תחזוקה בלבד. חשוב לזכור שאם לא מטפלים בעור נכון הוא עלול להיהרס כתוצאה מכך וגם בעקבות השפעות הסביבה.

• עור מעורב: עור בעל נקבוביות רגילות באזור הלחיים ופעורות באזור ה-T (מצח, אף וסנטר). עור זה הוא בעל נטייה לברק, פצעונים ונקבוביות חסומות באזור ה-T.

המידע באדיבות מומחי "כללית אסתטיקה", רשת מרפאות " מבית "כללית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully