וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: לשחרר ממאסר עד מדינה בפרשת זגורי

עדי שמחוביץ

11.12.2008 / 12:24

טל קורקוס הואשם בביזיון ביהמ"ש לאחר שסירב לענות על שאלה לגבי האדם שהעביר לו מידע. ביניש: "אין טעם המצדיק שלילת חירותו"

בית משפט העליון קיבל היום (חמישי) את הערר שהגיש עד המדינה טל קורקוס ושחרר אותו ממאסר. קורקוס משמש כעד מדינה במשפטו של יניב זגורי המתקיים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

בית המשפט המחוזי הורה על מאסרו של קורקוס לפי פקודת ביזיון בית המשפט בשל סירובו להשיב על שאלה עליה נשאל מספר פעמים במהלך החקירה הנגדית. כנגד זגורי ושישה נוספים הוגש כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין עבירות אלימות ופעילות אסורה במסגרת ארגון פשיעה.

לפי כתב האישום זגורי עמד בראש ארגון פשיעה והפעיל את שאר הנאשמים בפרשיות שונות. עיקר התשתית הראייתית מתבססת על עדותו של קורקוס כעד מדינה כשהיה שותף לביצוע העבירות. בעדותו בבית המשפט אמר קורקוס כי קיבל מידע לפיו זגורי רוצה לרצוח אותו ולפגוע במשפחתו אך סירב לחשוף את זהותו של מי שמסר לו את המידע. "אני רואה מה קורה במדינה איך אנשים נפגעים, אני לא צריך לקחת על המצפון שלי מצב שאותו אדם שמסר לי את המידע ייפגע", אמר קורקוס לשופטת שרה דברת.

השופטת לא קיבלה את דבריו של קורקוס וקבעה כי "כשהרקע לחתימה על הסכם עד המדינה, מקורו במידע שקיבל העד מאותו אלמוני, יש חשיבות לזהותו", על כן מאחר שסירב להשיב על השאלה לגבי זהותו של מוסר המידע הוא נשלח למאסר.

קורקוס הגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט העליון, שופטת בית המשפט העליון דורית בייניש קיבלה את הערר, "ספק אם מלכתחילה הייתה הצדקה להורות על מעצרו של המערער, אולם משסבר בית המשפט כי בנסיבות העניין קיימת הצדקה להורות על המאסר, היה עליו לשקול מידתיות תקופת המאסר עליה הורה", השופטת בייניש התחשבה בכך שהסיכוי שאמצעי המאסר אכן ישפיע על קורקוס לחזור בו מסירובו קטן מאוד ואמרה כי "הגענו למסקנה שאין עוד טעם המצדיק שלילת חירותו והמשך מאסרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully