וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה מנצחת את צרפת במלחמה על היין

טלי גולדשטין

11.12.2008 / 16:00

ארגון החקלאים "קולדירטי" מעריך כי ייצור היין האיטלקי עלה ב-8% במהלך 2007 לעומת נפילה של 5% בייצור היין הצרפתי

יבול משגשג צפוי להביא השנה למהפך בתעשיית היין העולמית. בפעם הראשונה מזה כעשור שייצור היין האיטלקי צפוי לעבור את זה של שכנתה צרפת. משמעות הדבר: איטליה עשויה להפוך ליצרנית היין הגדולה בעולם – חדשות לא קלות עבור המדינה המתהדרת בתואר מאז ומעולם.

ארגון החקלאים "קולדירטי" מעריך כי ייצור היין האיטלקי עלה ב-8% במהלך 2007 ל-4.7 מיליארד ליטרים. זאת לעומת 4.44 מיליארד ליטרים שייצרה צרפת, בה נרשמה נפילה של 5% בהיקף הייצור. הנתונים הסופיים ייקבעו באופן רשמי בינואר.

לפי דיווח העיתון הבריטי ה"טלגרף", הפעם האחרונה בה עברה איטליה את צרפת מבחינת היקף ייצור היין היתה ב-1998. מאז היא צמצמה את השטח החקלאי המיועד לגידול כרמים לטובת השקעה באיכות הכרמים הקיימים. היבול הטוב השנה באיטליה הוא בעיקר תוצאה של מזג אוויר נוח, אמר מומחה היין דומניקו בוסקו.

והחדשות רק הולכות ומשתפרות בעבור מגדלי היין האיטלקים. לא רק שהייצור גדל, גם איכות היינות רשמה שיפור. 60% מהיינות המיוצרים באיטליה זכו לשאת תגית המעידה על רמת האיכות שלהם, כגון המוצא הגיאוגרפי או הציות לקווי התקן והמסורות השונות של ייצור יין.

לדברי בוסקו, משמעות השגשוג אינה הצפה של השוק הגלובלי ביינות אדומים ולבנים זולים. לטענתו, לעלייה בייצור לווה גם השיפור באיכות. "גם הייצור גדל אך גם הביקוש. המותגים המובילים, כגון קיאנטי וברולו, יכולים עתה להוזיל מחירים ולהיות נגישים בעתות של משבר כלכלי", אמר. איטליה חולשת כיום על 17% משוק היין העולמי ועל 33% משוק היין האירופאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully