וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטה אידיאלית - כסף עבור קילוגרמים

11.12.2008 / 7:24

אנשים יעשו כמעט הכל עבור כסף, אז למה לא להציע להם תגמול כספי עבור ירידה במשקל? השיטה החדשה: מי שלא עומד ביעד מקבל קנס

תוכניות לירידה במשקל שמתגמלות אנשים בכסף – וגם מאיימות לפגוע בכיסם אם לא יעמדו ביעדים – מספקות תמריץ משמעותי יותר מזה שמציעות הגישות הקונבנציונליות. כך טוענים חוקרים אמריקאים.

"רצינו ליצור מערכת תגמול שמעניקה תגמול בהווה", אמר ד"ר קווין וולפ מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פנסילבניה. הוא סבור שרוב האנשים נכשלים בשמירה על דיאטה בגלל שהם נדרשים להקריב עכשיו, בתמורה ליתרונות עתידיים. מחקרו פורסם בכתב העת של American Medical Association.
וולפ ועמיתיו חקרו שני סוגים של שיטות שהציעו תמריץ לירידה במשקל. אחת השיטות התבססה על מעין משחק "לוטו" שבמסגרתו המשתתפים היו זכאים לקבל את הפרס רק הם הגיעו ליעדם מבחינת המשקל. העיקרון שהנחה את השיטה הוא סלידתם הטבעית של אנשים מהפסד.

השיטה השנייה התבססה על סכומים קטנים שהפקידו המשתתפים מדי יום ושאותם היו עלולים לאבד בסוף החודש אם לא הגיעו ליעדם. המשתתפים בקבוצה זו זכו לבונוס אם הצליחו להשיל את מספר הקילוגרמים שהציבו לעצמם.

מטרתם של 57 המשתתפים שחולקו לשתי הקבוצות ולקבוצת ביקורת היתה להיפטר מ-7.26 ק"ג בתוך ארבעה חודשים. כחצי מהאנשים שלקחו חלק בקבוצות שהציעו תגמול כספי הגיעו ליעדם. האנשים בתוכנית ה"לוטו" הרוויחו 378.49 דולרים בממוצע ואיבדו בערך 5.9 ק"ג. האנשים בקבוצת הפיקדונות הרוויחו בממוצע 272.8 דולרים ואיבדו 6.35 ק"ג. בקבוצת הביקורת, שתגמולה היחיד היה ג'ינס במידה קטנה יותר, איבדו בממוצע כשני ק"ג.

וולפ ציין כי הבעיה טמונה בהורדת משקל לטווח ארוך, שכן כאשר הכסף מפסיק לזרום, הקילוגרמים מתחילים לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully