וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: שישה מיליון פליטים ברחבי העולם

10.12.2008 / 21:38

לרגל יום זכויות האדם, פירסם האו"ם נתונים לא מעודדים, לפיהם שישה מיליון בני אדם חיים בגלות על רקע סכסוכים צבאיים

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

כשישה מיליון בני אדם מסביב לעולם חיים במדינות עניות כפליטים, מרביתם מתמודדים עם קיפוח ומחסור הגוררים עמם פשיעה וסחר בבני אדם. כך אמר היום (רביעי) אנטוניו גווטרז, הנציב הגבוה לענייני פליטים באו"ם. לדבריו, לפחות ב-30 אזורי מלחמה מסביב לעולם גרים אנשים הנאלצים להימלט למדינות שכנות ולא יכולים לשוב לבתיהם במשך שנים רבות. הנתון אינו כולל מיליוני פלסטינים, שמצבם נמצא תחת פיקוח סוכנות אחרת של האו"ם, אמר גווטרז.

"נטל אירוח פליטים אלו נופל כמעט תמיד על מדינות מתפתחות. חשוב להכיר בכך שהקהילה הבינלאומית ככלל לא עשתה מספיק כדי לחלק את הנטל", אמר גווטרז. "הבעיה של הפליטים הגיעה למימדים עצומים", הוסיף.

מרבית הפליטים אינם יכולים לשוב לבתיהם מאחר שארצות מולדתם נתונות תחת מלחמות אזרחים או סובלות ממדיניות של הפרת זכויות אדם. "דחוסים בתוך מחנות הומים אדם, משוללי הכנסה, פליטים אלו סובלים ממיני תחלואים חברתיים, בהם זנות, אונס ואלימות", אמר גווטרז. "למרות ההגבלות החלות עליהם, רבים מהפליטים מסתכנים במעבר לאזור אורבני יותר או להגר למדינה אחרת ובכך מציבים עצמם בסכנה של סחר בבני אדם", הוסיף.

גווטרז, ראש ממשלת פורטוגל לשעבר, אמר גם כי הנתון של שישה מיליון פליטים חל על אנשים ששהו מעל לחמש שנים במצב של גלות, בעיקר באפריקה ובאסיה. האו"ם מכיר בחמישה מצבים מסוג זה – אפגנים בפקיסטן ואירן, המיעוט המוסלמי ממיאנמר, המתגורר בבנגלדש, אריתראים במזרח סודן, בורונדים בטנזניה וסרבים בקרואטיה ובוסניה.

ראש ממשלת טנזניה מיזנגו פינדה אמר בנאום לאו"ם כי ארצו מארחת עשרות אלפי פליטים לבורונדי מאז תחילת שנות ה-70. מאז שנות ה-90, היא עדה לזרם של למעלה ממיליון בני אדם על רקע הסכסוכים בבורונדי, רואנדה וקונגו. "זוהי המציאות. מדינות מתפתחות מתמודדות עם מחסורים במזון ומים ועם מערכות שירות סוציאלי ובריאות לקויות. הפליטים מכבידים על מערכות אלו עד כדי כך שהמדינה המארחת אותם אינה יכולה להתמודד עם המצב יותר", דברי פינדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully