וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבית היהודי לא מספיק ימני?

10.12.2008 / 18:30

מספר חברים במפלגה החדשה מאיימים לעזוב מפני שפרופ' דניאל הרשקוביץ לא הביע התנגדות נחרצת למסירת שטחים

פחות מיומיים לאחר היבחרו של הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ לתפקיד יו"ר המפלגה החדשה "הבית היהודי", מאיימים מספר חברים לעזוב את המפלגה לאלתר. לטענת אותם אנשים, הרשקוביץ לא השמיע מאז היבחרו עמדות מספיק נחרצות לגבי התנגדות למסירת שטחים.

התסיסה במפלגה שאמורה לקבל על פי סקרים שפורסמו היום (רביעי) כארבעה מנדטים, פרצה לאחר שהבוקר סירב היו"ר הנבחר לומר במפורש כי הוא יתנגד בכל מקרה לנסיגה ישראלית במסגרת הסכמים מדיניים. במסיבת עיתונאים שהתקיימה אתמול, אמר הרשקוביץ כי במפלגה יינתן חופש הצבעה בנוגע לסוגיות המדיניות.

גורמים במפלגה אמרו לוואלה! חדשות כי "אם מספר שתיים ברשימה לא יהיה נץ או שהרשקוביץ יתעקש לא להכניס לרשימה מועמדים מהנהגת היישוב היהודי בחברון, לא תהיה לנו ברירה וניאלץ לעזוב את המפלגה". הגורמים ציינו גם כי "במידה שהמפלגה תקבל פחות משישה מנדטים, הרשקוביץ יצטרך להתפטר. עם כל החשיבות של האיחוד במפלגה החדשה, זה לא בכל מחיר".

חבר הכנסת אורי אריאל נשמע קצת פחות נחרץ. לדבריו, "אנחנו ניפגש בזמן הקרוב. בדרך כלל נבחר מקבל 100 ימי חסד, במקרה שלנו אין לנו את הזמן הזה ולכן ניתן לו 100 שעות חסד. אחרי שנדבר עם הרשקוביץ, נשמע מה הוא אומר על הדברים הללו. 'הבית היהודי' הוא בעד ארץ ישראל והוא לא ייתן יד לוויתורים ולחולשות. אני מציע לכולם לראות מה קורה עם הרשימה ואז להגיב".

גורמים אחרים במפלגה תקפו את המאיימים בפילוג. לדבריהם, "לא מדובר בשאלה אידיאולוגית, אלא בניסיון להלך אימים על חברי המועצה הציבורית שמרכיבה את הרשימה ולנסות לכפות עליהם לקדם מועמד מסוים".

דובר "הבית היהודי", יהושע מור יוסף, מסר בתגובה: "איננו מתכוונים להתייחס לטענות אנונימיות. מי שיש לו טענות שיעמוד מאחוריהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully