וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הרשע

אייל דץ

11.12.2008 / 14:12

גור קטן ופצוע נמצא על ידי חיילת בבסיס צה"ל. במשך חודש אף אחד לא הסכים לעזור, ובקושי איפשרו לנציג צער בעלי חיים לבוא להציל אותו

כל מי ששירת בצה"ל יודע כי המראה של כלבים נטושים מסתובבים בבסיסים השונים הוא שכיח למדי. הבעיה מתעוררת כאשר חיילים המעונינים לסייע לכלבים, נתקלים לא פעם בדלתות חסומות אצל מפקדיהם. השבוע דיווחה אגודת "צער בעלי חיים תל אביב" על מקרה שאירע בבסיס ג'וליס ובמהלכו נחשפה לדבריהם פעם נוספת, ל"אוזלת היד של השירות הווטרינרי הצבאי". לטענתם, הם היו צריכים לשלוח רכב חילוץ וטרינרי אל הבסיס הצבאי "ג'וליס" בדרום הארץ, על מנת להציל גור כלבים בתחום השיפוט של משרד הביטחון.

המקרה אירע בשבוע שעבר. מזי, גור קטן שכנראה ננשך באזור האגן, הסתובב חודש עם פציעה באזור הבסיס. חיילת שלא הייתה יכולה לסבול עוד את המראה המזעזע של הגור הפצוע, פנתה אל אגודת צער בעלי חיים בישראל תל אביב לעזרה. מנקודה זו, טוענים בצער בעלי חיים, החלו העניינים להסתבך. האגודה ניסתה לפנות לווטרינרית הראשית של צה"ל, אך טוענים כי נתקלו באוזלת יד ואי יכולת בטיפול בכלבים נטושים באזור בסיסי צה"ל. לדבריהם, "אותה וטרינרית לא הייתה יכולה לתת לנו אפילו אישור כניסה מינימלי והשגנו אותו על ידי אותה חיילת שעשתה מעל ומעבר על מנת לעזור לאותו כלב מסכן". הגור שפונה על ידי רכב האגודה הובהל אל המרפאה של האגודה בתל אביב. כיום הכלב בהסגר ל- 21 יום ולאחר מכן יוצא לאימוץ.

להשתמש בהם הם כן יודעים

אחת מהחיילות בבסיס ג'וליס סיפרה לוואלה! ירוק כי זוהי אינה הפעם הראשונה שמקרה מסוג זה מתרחש בבסיס. לטענתה, "מיקום הבסיס, ליד קריית מלאכי, מביא לכך שכלבים רבים שננטשים מגיעים לכאן. הבעיה היא שאף אחד לא ממש יודע כיצד לטפל בהם. המצב הוא כזה שהמפקדים פונים לחיילים שמבינים בבעלי חיים כדי שאלו יסייעו ויטפלו בהם. אין גורם מוסמך בצה"ל שאפשר לפנות אליו שיסייע בנושא".

בצער בעלי חיים מאשימים את צה"ל בחוסר רגישות בכל הנוגע לטיפול בבעלי חיים משוטטים בבסיסים. "בתוך בסיסי צה"ל השרועים על שטחי ענק מצויים כמויות לא מבוטלות של בעלי חיים, חלקם בעלי חיים נטושים הזקוקים לטיפול. לא פעם אנו שומעים על "מבצעי ניקוי" בשל הסיכון בחשיפת חיילי צה"ל למחלת הכלבת ובכך הם פותרים את הבעיה בצורה אכזרית".

לדבריהם, "האבסורד הוא שצבא ההגנה למדינת ישראל משתמש ללא הרף בכלבים לאינספור משימות כגון שמירה, גישוש ותקיפה אך אינו מוצא לנכון לנתב תקציב זעום על מנת לטפל בכלבים שבתחום שיפוטו. אגודת צער בעלי חיים בישראל תל אביב פועלת ומבקשת שצה"ל יתחיל לקחת אחריות בצורה הומאנית ובמידה שמקרה כזה חוזר על עצמו- שלא יפנה את גבו וייתן לאגודות פרטיות הנתונות לחסדי תרומות לבצע את משימתם".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בצה"ל קיים מערך וטרינריה מקצועי שבנוסף לתפקידו מטפל במקרים בהם מדווח על בעלי חיים בבסיסים.במקרה הנדון התקבלה פנייה של אגודת צער בע"ח בת"א, לטיפול בכלב פצוע בבסיס ג'וליס.מאחר והווטרינר האזורי של צה"ל לא היה זמין, נבדקה עם הפונה אפשרות שהעמותה תסייע באופן חריג בטיפול בכלב הפצוע. לשמחתנו נענה הפונה לבקשה זו. אנו מודים לצער בעלי חיים על הסיוע במקרה זה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully