וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות וירטואליות, חלק 1

בוריס בולטיאנסקי

13.12.2008 / 12:04

הקמפיינים לכנסת עוברים לאינטרנט, המתמודדים רצים ביו טיוב - להלן ההברקות והנפילות של הפוליטיקה הישראלית ברשת

הצוללת של יחיאל

40 שנים אחרי צאת "צוללת צהובה" של הביטלס, מגיעה סוף סוף התשובה ההולמת. ולא מהכיוון של מיק ג'אגר או רחוב סומסום: יחיאל לייטר, שהתמודד בפריימריס של רשימת הליכוד לכנסת, תקף את הרשת עם קליפ לוהט שהוא מגדיר כ"תשובה של ליכודניק לקמפיין של קדימה". אצל המתמודד האינטרנטי הנמרץ השיר הפך ל"קדימה – חיים מהקופה של המדינה", ובקליפ נראים חברי הכנסת הבולטים של מפלגת השלטון שרים על רקע המנגינה המפורסמת ומציגים את הרקורד העשיר שלהם של הרשעות, כתבי אישום וגו. את ציפי לבני, באם תיבחר לראשות הממשלה, מציג יחיאל לייטר כבובה על חוטים שתחלק את ישראל לפלסטינים ותיכנע לנסראללה.

הרעיון של פריסת האשמות קשות באופן הומוריסטי הופך את הצפייה ביצירתו של לייטר לנסבלת יותר מאשר בנאום בחירות נוקב למשל, הדעות חלוקות לגבי האפקט של הטקטיקה (ציון 6). על הביצוע- מחמאות (ציון 8). חברי המרכז לא נפלו ובחרו בלייטר למקום ה- 40 הלא ריאלי ברשימת התנועה לכנסת הבאה.

ביבי חי בסרט

לפני מספר שנים נשא בנימין נתניהו הספד מקורי מעל במת הכנסת לרחבעם זאבי (גנדי) ז"ל, בו טען בין היתר כי הלה כיהן כשר בממשלתו. התקרית המביכה הזו, בין רבות אחרות, מוזכרת בסרטון שאוסף את "עלילות ביבינוקיו" (שם מסורבל משהו) ומציג לצופים רשימה של פליטות פה הסטוריות של ביבי – אודות התקיפה הישראלית בסוריה, מתן האזרחות לפולארד, והסיפור היפה על החיילים הבריטיים שראה ברחוב - אף שנולד שנה לאחר תום המנדט הבריטי בארץ. הסרטון מלווה בכיתוב "ביבי חי בסרט" ומסתכם בסדרת ניחושים לפליטות פה עתידיות אפשריות של האיש, ואזהרות מפני פונטנציאל הנזק למדינה.

ציון 9 על איסוף העובדות, ציון 4 על האמינות, בשל העובדה שהסרטון אינו חתום על ידי אף גורם פוליטי מתחרה.

צלנר בבית האח הגדול

למה לא להתחבר לרוח התקופה וללכת על בטוח? זה מה שוודאי חשב לעצמו יובל צלנר, מתמודד חדש בפריימריס של קדימה. ביצירת היו טיוב המקורית שלו הוא עורך פראפרזה מעניינת על תוכנית הטלויזיה הפופולארית של ימינו.

בסרטון הנ"ל, "האח הגדול" מכיר לשלושת דיירי הבית הותיקים – בא-רק, שיפי לבני וביבליל, את אותו יובל צלנר, המתמודד הצעיר והתוסס. צלנר, ניתן להתרשם, ממש חי את הרשת, והוא המתמודד הראשון עד כה שמזמין אותנו לכתוב לג'ימייל שלו ולצרף אותו בתור חבר בפייסבוק. ציון 8 על הסרטון הקצר והקולע, ציון 5 על הפגיעה במטרה- הסרטון מיועד לפריימריס הפנימיים במפלגה, לא לבחירות הארציות, כך שביבי וברק לא ממש רלבנטיים בעניינו של צלנר לצורך העניין.

יאמין נגד כולם

פנחס יאמין הוא בלוגר בתפוז אשר החליט להעלות יומן בחירות בהמשכים. לפחות בפרקים הראשונים של היומן שלו, יאמן לא קורא לגולשים להצביע עבור מישהו ספציפי, אלא ממלא את המסך בדיבורים נמרצים בגנות כל הפוליטיקאים, כשהמסר הוא משהו בסגנון - לא לש"ס, לא לקדימה, לא לביבי, לא למר"צ, לא ליהדות התורה ולא למפלגת העבודה. רק למשי יאמין מפרגן.

גם אחרי רבע שעה (שני סרטונים ברצף) קשה לדלות מהעבודה הוירטואלית פנחס יאמין איזו שהיא פואנטה מוגדרת - ציון 10 על החפירות הנמרצות, ציון 2 על איכות הוידאו הזוועתית.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2009

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully