וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה לצפות בהמתת חסד בטלוויזיה?

טלי גולדשטין

10.12.2008 / 16:54

מרדף אחר רייטינג או עיתונות חוקרת? בבריטניה סוערות הרוחות בשל שידור סרט תיעודי על חולה סופני שצילם את המתת החסד שלו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: איילת שולמן)

רשת הטלוויזיה הבריטית Sky Real Live תשדר הערב (רביעי) בשעה 22:00 (שעון ישראל) סרט תיעודי שנוי במחלוקת, המראה חולה סופני לוקח את חייו בידיו. הסרט עוקב אחרי הפרופסור בגמלאות קרייג אוורט במהלך ארבעת הימים האחרונים של חייו ב-2006, כשביקר עם אשתו מרי במרפאה שוויצרית במטרה לסיים את חייו.

אוורט בן ה-59 סבל מניוון ניורולוגי מוטורי, שהביא לכך שלא יכול היה להשתמש ברגליו ובידיו ונאלץ להיות מחובר למכונת הנשמה, סיפרה מרי אוורט לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" במאמר שפורסם היום. הסרט "Right to Die: The Suicide Tourist" " מראה את אוורט שוכב בדירתו השכורה שבציריך כשלצדו אשתו ועובד של המרפאה מכין בעבורו שיקוי קטלני של תרופות. בעוד המצלמות מצלמות, עוצם אוורט את עיניו ומת.

לדברי מרי אוורט, בעלה רצה שהמוות שלו יהיה מתועד על גבי מצלמה במטרה להראות לעולם שמחלה סופנית אינה חייבת להסתיים במוות בייסורים. "קרייג רצה להתעמת עם סוף חייו בכנות וביושר", אמרה. "הוא רצה מאד שיצלמו את המוות מכיוון שכשמוות נשמר כאירוע מוסתר ואישי, אנשים מתקשים להתמודד עם הפחד שלהם מפניו. הם אינם מודים בכך שזה יכול לקרות. הם לא חושבים על כך ולא רוצים להתמודד עמו. זהו טאבו", הוסיפה.

אוורט היה אזרח אמריקאי שחי בצפון יורקשייר, אנגליה עם אשתו. בסרט הוא נראה מכתיב מכתב אחרון לבנו ולבתו באמריקה: "אני באמת סבור שהמוות הוא הסוף, ושהנשמה לא נשארת אחריו, אין חיים אחרי המוות. זהו מסע שעל כולנו לקחת. אני מקווה שזה לא יגרום צער רב לאלו שאוהבים אותי ואני מצפה שאשתי המתוקה תחווה את האבדן הגדול מכולם, אחרי שבילינו יחדיו במשך 37 השנים האחרונות באינטימיות הגדולה מכל".

שידור הסרט התיעודי עורר מחלוקת בבריטניה וכיכב בכותרות העיתונים. ב"דיילי מירור" נכתב בכותרת הראשית: "האם זהו מבט נוקב על סוגיית המתת החסד או ניסיון ציני להעלות את הרייטינג?" חברת ההפקה שעומדת מאחורי הסרט אמרה כי ניסתה לחקור לעומק את ההחלטות הקשות שנלקחות על ידי החולים ומשפחותיהם במצב כזה.

יוצר הסרטים הקנדי זוכה האוסקר ג'ון זריצקי עשה את הסרט באישור המשפחה. לדברי מרי אוורט, היא מרוצה מהתוצאה הסופית. מתנגדי המתת החסד אמרו, לעומת זאת, כי זוהי מציצנות לשמה. בבריטניה, המתת חסד היא מחוץ לחוק והיא גוררת עונש של 14 שנים בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully