וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס באיום על המתנחלים: "נפתח באינתיפאדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.12.2008 / 15:53

דובר הארגון בפרלמנט הפלסטיני הגיב לאלימות המתנחלים, ואמר "האווירה בגדה דומה לאווירה באינתיפאדה - מנסים לאלף את הפלסטינים"

21 שנים לאחר פרוץ האינתיפאדה הראשונה, חמאס מאיים באינתיפאדה חדשה. בראיון שהעניק לאתר המזוהה עם חמאס, אמר היום (רביעי) דובר הארגון בפרלמנט הפלסטיני, ד"ר סלאח ברדוויל, כי "ההסלמה בהתקפות המתנחלים בגדה המערבית והתהדקותו של המצור על עזה מובילות לאינתיפאדה חדשה ולהצתת גחלת ההתנגדות".

"האווירה שבה חי העם הפלסטיני בימים אלו דומה לאווירה שבו הוא חי כשפרצה האינתיפאדה הראשונה ב-1987", אמר ברדוויל. "גם אז התגברה אלימות המתנחלים והצבא וגם אז היו ניסיונות 'לאלף' את הפלסטינים". לדבריו, האינתיפאדה הראשונה פרצה בשל "פשעיה של כנופייתו של כהנא ולאחר שהפלסטינים החליטו להשיב את כבודם".

ברדוויל אמר כי היום יש ניסיון לחסל את הסוגיה הפלסטינית באמצעות ועידת אנאפוליס, "מפת הדרכים" ויוזמות שלום אחרות. "על כן אנו סבורים כי המציאות הנוכחית תוליד אינתיפאדה חדשה. איננו חוששים מכך. אנו מלאי אמונה שהעם הגאה הזה לא יסכים יותר להיות מדוכא וכי הוא יצליח לשנות את המשוואה ולנצח".

פעיל הימין איתמר בן-גביר אמר בתגובה לאיומי חמאס, כי "היום הערבים טוענים שיפתחו באינתיפאדה בגלל אירועי חברון. באינתיפאדה הקודמת הם טענו שזה בגלל הכיבוש. ב-1967 הם טענו שזה בגלל שיש לנו מדינה, וב-1948 הם טענו שזה בגלל שאנחנו יהודים. הערבים מחפשים תירוץ אבל אנחנו לא נרתעים, לא מפחדים ולא רואים אותם ממטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully