וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורה מחברון מואשם בחבלה חמורה

10.12.2008 / 18:25

לפי כתב האישום, זאב בראודה היכה פלסטיני ליד חברון, ירה לעברו ואיים על בני משפחתו. מוקדם יותר הוא שוחרר למעצר בית

(צילום: "בצלם")

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש אחר הצהריים (רביעי) כתב אישום נגד זאב בראודה, תושב קריית ארבע, שנראה בקלטת "בצלם" שהופצה בשבוע שעבר יורה אל עבר פלסטיני בחברון. בראודה מואשם בחבלה בכוונה מחמירה.

לפי האישום, במעשיו, "פצע בראודה או גרם חבלה חמורה לשני בני אדם, שלא כדין, או ניסה שלא כדין לפגוע באדם באמצעות קליע, וכל זאת בכוונה להטיל באדם נכות או מום או לגרום לו חבלה חמורה".

בכתב האישום נאמר כי ביום שבו פונה בית המריבה בחברון עבר בראודה סמוך לביתה של משפחה פלסטינית, עלה על תלולית המובילה לכיוון הבית, שלף אקדח אשר נשא על גופו וצעק לחלק מבני המשפחה אשר היו מחוץ לבית להיכנס לביתם.

חוסני מטריה, אחד מבני המשפחה, התקרב אל הנאשם ואמר לו כי זהו ביתו, וכי על הנאשם לעזוב את המקום. במהלך חילופי הדברים שהיו בין הנאשם וחוסני, היכה הנאשם את חוסני, ירד מהתלולית, וכיוון את אקדחו לעבר חוסני. צעיר נוסף שהיה יחד עם הנאשם החל להתרחק מהמקום.

אביו של מטריה הגיע למקום וביקש ממנו להתרחק מהמקום. בין הצדדים המשיכו חילופי דברים, ובמהלכם דחף הנאשם את האב. בהמשך, ולאחר שבני משפחה נוספים ניסו להרחיק את הנאשם מהמקום, ירה הנאשם לעבר בני משפחת מטריה. ירייה ראשונה עברה בסמוך לראשו של רדואן זיאדה, ויריה שניה פגעה בחזהו של חוסני מטריה.

בתגובה לירי התקדם עבד אלחי לעבר הנאשם, והפילו, תוך שהנאשם ממשיך ויורה שתי יריות נוספות, אשר אחת מהן פגעה בזרועו של עבד אלחי. עבד אלחי יחד עם שני בני משפחה נוספים תקפו את הנאשם ומנעו ממנו ירי נוסף, עד אשר הגיעו למקום תושבי קריית ארבע, מקצתם חברי כיתת כוננות של קריית ארבע, והוציאו את הנאשם מהמקום.

"כתוצאה מהירי של הנאשם", נאמר בכתב האישום, "נפגע חוסני בחזהו, רסיסי קליע נותרו בחזהו, והוא צפוי לעבור ניתוח להוצאתם בעתיד הקרוב. כתוצאה מהירי של הנאשם, נשברה זרועו של עבד אלחי, הוא נותח פעמיים, וידו קובעה בעזרת ברגים".

"הצדק נעשה"

בתוך כך, שופטת בית משפט השלום בירושלים מלכה אביב שחררה היום (רביעי) למעצר בית את זאב בראודה, תושב קריית ארבע, שנראה בקלטת "בצלם" שהופצה בשבוע שעבר יורה אל עבר פלסטיני בחברון. השופטת מתחה ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה והפרקליטות, שלדבריה הושפעו מהתקשורת ואינן אוכפות את החוק באופן ענייני.

בין היתר כתבה השופטת כי "תמוהה עד כדי חוסר סבירות העובדה כי איש מטעם המעורבים האחרים באותו אירוע חמור לא נעצר על ידי המשטרה ולא נפתחו נגדו כל הליכים. לעניין זה ראוי להדגיש כי מן הסרט אשר ראיתי ברור כי הלינץ' שהתבצע בבראודה, חלקו אם לא חלקו העיקרי, היה בעוד החשוד שוכב על הריצפה חסר אונים כאשר בסרט נראה בבירור כי באים ומצטרפים פלסטינים ללא כל פרובוקציה או סיבה ורק מתוך מטרה לבעוט ולהכות בחשוד".

לטענתה, "העובדה כי המשטרה מקלה ראש בצורה כה קיצונית להתתנהגות הפלסטינים באירוע יש לזקוף גם לזכות בראודה. לא ניתן לתת יד לאותו מנהג של איפה ואיפה כל כך זועק".

השופטת גם מתחה ביקורת חריפה על העובדה כי הפרקליטות ביקשה שהחלטת השופטת תשקל שוב לאור ההד התקשורתי. בפסק הדין היא אומרת כי לאחר החלטתה נכנס ללשכתה נציג הפרקליטות. "הנציג הזהיר אותי באלו המילים: "לא ייתכן כי בתיק בכל הדים כה גדולים בתקשורת כולל התקשורת הבין לאומית תנתן החלטה מבלי שתשקל שוב. עניתי לנציג הנכבד כי אינני מנהלת את הדיון על פי תגובות התקשורת גם לא מול התקשורת הבינלאומית".

פרקליטו של בראודה, עו"ד אריאל עטרי, אמר לוואלה! חדשות כי "השחרור עשה צדק עם בראודה. מהתחלה לא היה מקום לעצור אותו, וכעת מסתבר שהסיבה למעצר הייתה לספק את התקשורת. בראודה פעל מתוך הגנה עצמית ובצדק מתח בית המשפט ביקורת על כך שמבצעי הלינץ' נחקרו ושוחררו באופן מיידי".

ועד משפחות האסירים היהודיים, אמר בתגובה להחלטה כי "קיבלנו הוכחה נוספת לשיקולים הזרים והפוליטיים שמנחים את ממשלת ישראל בטיפול באסירים היהודים. כאשר היא מעניקה פרס לטרור בשחרור מחבלים, מהצד השני יהודים שהגנו על עצמם כבראודה ופעלו מתוך מצוקות ביטחוניות ממשיכים להינמק בכלא ללא זכויות אלמנטריות".

כזכור, בראודה נעצר בחשד שירה לעבר פלסטינים ביום חמישי לאחר פינוי בית המריבה בחברון, ופצע שניים מהם. החשוד הנוסף בירי, גבי ביבי, שוחרר לביתו. האירוע כולו צולם על ידי ארגון "בצלם" והופץ באמצעי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully