וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל הונה את "שטראוס" במאות אלפי שקלים

נתיב נחמני

10.12.2008 / 13:14

החייל חשוד כי זייף כרטיסי עובד וכך הצליח למשוך בחודשים האחרונים 50 משכורות פיקטיביות ממפעל "שטראוס" בשדרות

המשטרה עצרה אתמול (שלישי) את ויצאסלב מוצלוב, חייל תושב שדרות שנמצא בנפקדות מהצבא, בחשד שהונה במאות אלפי שקלים את חברת "שטראוס" ואת חברת כוח האדם שמספקת לה עובדים למפעל בשדרות. המעצר בוצע כחודש וחצי לאחר שחברת "שטראוס-עלית" תבעה את חברת כוח האדם בחשד שהיא זו שעומדת מאחורי ההונאה על ידי זיוף כרטיסי עובד.

מוצלוב, שעל פי החשד "עקץ" את מפעל המוצרים המלוחים של שטראוס במאות אלפי שקלים בחודש, גרם נזק לא רק לחברה אלא גם לחברת כוח האדם שכנגדה הגישה "שטראוס" תביעה על בסך 20 מיליון שקלים.

בחודשים האחרונים הבחינו ב"שטראוס" כי הוצאותיהם על משכורות כמעט שהוכפלו, זאת מבלי שפתחו תקנים לעובדים נוספים במפעל. בתביעה שהגישו נגד חברת כח האדם "ל.מ" המספקת להם עובדים, טענו נציגי "שטראוס" שבדיקה שערכו העלתה כי בכל חודש החברה דרשה תשלום בעבור כ-50 משרות פיקטיביות. לטענת שטראוס, בדיקות שערכו גרפולוג וטכנאי מעבדת זיהוי פלילי העלו כי חצי מכרטיסי הנוכחות של העובדים שהוגשו להם היו מזוייפים.

במקביל להתנהלות התביעה, המשיכה יחידת ההונאה של מחוז הדרום של המשטרה בחקירת הזיופים ואתמול עצרה את מוצלוב בחשד שהוא זה שהונה את שתי החברות. על פי החשד, מוצלוב נהג לשכנע עשרות מתושבי העיר לגשת למשרדי חברת כח האדם ולפתוח כרטיס עובד. בתמורה הבטיח להם כי יקבלו ממנו מאות שקלים בכל חודש. לאחר שקיבץ את כרטיסי העובד, מוצלוב חשוד שמילא בהם שעות נוכחות מזוייפות ואף זייף בהם את חתימתם של מנהלי המשמרות במפעל של "שטראוס". בהמשך, היה מוצלוב מדי חודש שולח את האנשים שגייס למשרדי חברת כוח האדם, שם היו מגישים את כרטיסי העובד, מקבלים את משכורתם ומעבירים אותה לידיו תמורת אחוזים שהפריש להם מתוכה.

בתביעה שהגישה "שטראוס" נגד "ל.מ" נטען כי החשד הוא שההונאה נמשכה מיום התקשרות החברות, ולכן נקבע סכום התביעה על 20 מיליון שקלים. חקירת המשטרה העלתה כי העוקץ הוא יחסית טרי ונמשך כשלושה חודשים בלבד, כשבכל חודש מוצלוב גרף כרבע מיליון שקל. מהמשטרה נמסר כי בפרשה צפויים מעצרים נוספים. מעצרו של מוצלוב הוארך עד יום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully