וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין התבקשו לא לשאת נשק באום אל פחם

יהושע בריינר

10.12.2008 / 11:21

המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לצעדת אנשי "חזית יהודית" באום אל פחם ביום שני הבא: "האחריות הביטחונית מוטלת עלינו"

קצינים במחוז הצפוני של המשטרה פנו בימים האחרונים לראשי תנועת "חזית יהודית", ברוך מרזל ואיתמר בן גביר וביקשו מהם שלא להגיע עם כלי נשק לצעדה שמיועדת להתקיים ביום שני הקרוב בעיר אום אל פחם. הבקשה באה על רקע המתיחות הגדולה השוררת באזור לקראת הצעדה.

במשטרה חוששים מעימות אלים שעלול לפרוץ בין הצועדים לאנשי העיר. לדברי בן גביר ומרזל, המשטרה הדגישו בפניהם כי מדובר בבקשה לפנים משורת הדין, למרות שלחלק מהאזרחים יש רישיון להחזיק בנשק. יחד עם זאת, השניים צפויים להיענות לבקשה. לטענת בן גביר, במשטרה ביקשו כי כל האחריות הביטחונית תהיה על השוטרים שיהיו בשטח, וכי המשטרה בלבד תהייה זו שתגיב על כל אירוע שעלול להתרחש בצעדה. משטרת העמקים מסרה בתגובה: "משטרת ישראל מתנה תנאים לקיום כל הפגנה או תהלוכה, ובין היתר ביקשה ממארגני הצעדה שהמשתתפים יפקידו את נשקם. מדובר בהליך שיגרתי של קיום כל אירוע".

לקראת הצעדה ביום שני הקרוב, נערכים במשטרה בכוחות מתוגברים על מנת למנוע חיכוכים בין הצועדים לערביי העיר שכבר הביעו את התנגדותם לאירוע. על פי פסק הדין של בית המשפט העליון, הצעדה צפויה להיות באזור צדדי בעיר, ולהכיל עד מאה צועדים בלבד. עוד פסק בית הדין שהצועדים יוכלו לצעוד עם דגל ישראל בלבד, ולא עם שלטים אחרים.

בתוך כך, בן גביר ומרזל הגישו תלונה במשטרת חברון כנגד ראש מועצת מנשה אילן שדה בגין הסתה לאלימות. שדה צוטט אתמול כמי שאומר כי "יש למנוע בגופנו את צעדת פעילי הימין". לדברי פעילי הימין, "יש כאן הסתה וקריאה מפורשת לפעול כנגד הוראות בית המשפט העליון. מעניין מה היה קורה אילו ראש מועצת קריית ארבע היה אומר למנוע צעדה של פעילי שמאל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully